Google kan tvingas sälja Chrome och lämna webbläsarmarknaden
Konflikten mellan det amerikanska justitedepartementet och Alphabet fortsätter. Nu kan Google tvingas sälja Chrome.
Google kan tvingas sälja Chrome och lämna webbläsarmarknaden Läs mer »
Annonser på nätet är den mest effektiva vägen att snabbt nå nya kunder. Din digitala annonsering avgör hur många potentiella köpare som hittar ditt företag. ExpandTalk skapar och optimerar dina annonser på Google, Meta, Bing och LinkedIn – så att du alltid är steget före konkurrenterna.
Digital annonsering omfattar all betald marknadsföring online via sökmotorer, sociala medier och native annonser. Det kan handla om textannonser på Google, visuellt tilltalande kampanjer på sociala medier eller videoannonser som snabbt fångar uppmärksamheten.
Annonserna kan skapa stort engagemang hos mottagarna och du når exakt rätt målgrupp. Därmed skiljer sig digital annonsering från traditionella metoder.
Med annonser i digitalt format är det möjligt att mäta avkastningen på varje investerad krona. Du ser direkt vilka annonser som når sina digitala KPI:er bäst och kan justera dina kampanjer i realtid.
När en annons fungerar väl kan du enkelt skala upp för att nå fler potentiella kunder. Dessutom får du flexibiliteten att testa olika budskap och format.
Du upptäcker snabbt vad som passar din målgrupp och optimera därefter. Det är ett perfekt verktyg för att bygga starka relationer och följa kunden genom hela köpresan.
Annonser på nätet bygger även ditt varumärke över tid och när det syns konsekvent i rätt kanaler ökar din trovärdighet hos målgruppen. Det skapar en stabil grund för långsiktig tillväxt och bidrar till att ditt varumärke hamnar top of mind.
Digital annonsering handlar om att investera smart, inte nödvändigtvis mest. Det ger även mindre företag chansen att ta upp kampen med mer välfinansierade konkurrenter.
Google Ads Manager och Meta Business Suite används för att följa hur dina kampanjer presterar. Vi analyserar data för att hitta dina mest lönsamma målgrupper och sökord. Med optimerade annonser och landningssidor omvandlar vi besökare till kunder.
Därutöver använder vi retargeting för att återengagera tidigare besökare vid rätt tidpunkt. Det ger dig fler chanser att konvertera tidigare intresserade kunder.
ExpandTalk arbetar med kontinuerlig uppföljning. Vi utvärderar vad som fungerar och vad som behöver justeras för att maximera din annonsbudget.
När vi hittar vinnande koncept skalar vi upp dem för ännu bättre resultat. På så skapar du tillväxt i ditt företag med hjälp av digitala annonser.
Vi hanterar hela processen för din digitala annonsering – från att utveckla strategin till att optimera och analysera resultaten. Med vår kunskap inom PPC kan du känna dig trygg i att varje detalj, teknisk som kreativ, är utformad för att leverera resultat.
Vi arbetar systematiskt med att utveckla dina kampanjer genom:
Med ExpandTalk som partner kan du känna dig trygg i att dina digitala annonser levererar resultat. Vi håller oss alltid uppdaterade kring de senaste trenderna för att ge dig konkurrensfördelar som driver din tillväxt.
Konflikten mellan det amerikanska justitedepartementet och Alphabet fortsätter. Nu kan Google tvingas sälja Chrome.
Google kan tvingas sälja Chrome och lämna webbläsarmarknaden Läs mer »
Google Ads, tidigare känt som Google AdWords, är ett kraftfullt verktyg för digital marknadsföring och visa annonser på nätet. Denna
Maximera din verksamhet med Google Ads Läs mer »
Läs om hur du kan arbeta med konverteringsoptimering för att skapa fler affärer via din hemsida – utan att öka antalet besökare.
Konverteringsoptimering: Fler kunder med CRO Läs mer »
Vad är Quora? Quora är en unik marknadsföringsplattform där företag och individer kan dela kunskap för att bygga sitt varumärke
Quora marknadsföring – en ny digital kanal växer fram Läs mer »
Vad betyder digitala kanaler? Data-driven marknadsföring och online marknadsföring innebär att du kan stärka ditt varumärke vilket innebär att du
Att använda de digitala kanaler på smartaste sättet Läs mer »
Vad är en advertorial och hur fungerar det? En advertorial är ett kommersiellt innehåll som utformats så det ser ut
Vad är en advertorial? Läs mer »
Det har dykt upp en mängd nya begrepp och det finns olika metoder att köpa annonser på nätet. Det här
Annonser – lär dig de nya digitala begreppen på annonsmarknaden! Läs mer »
Upptäck vad SEM är och hur en SEM-byrå kan öka din synlighet online.
Vad är skillnaden mellan SEM och SEO? Läs mer »
Vad är Microsoft Bing Ads? Microsoft Bing Ads är ett marknadsföringsverktyg och ett av de mest kraftfulla annonsplattformarna på marknaden
Vad är Microsoft Bing Ads? Läs mer »
Vad är adtech? En introduktion till digital annonsteknologi Begreppet adtech eller reklamteknik är en förkortning som står för advertising technology.
Vad betyder POAS och hur kan det förbättra din lönsamhet? POAS är en förkortning som betyder Profit On Ad Spend
Google, som är en av världens mest använda sökmotor, har inte bara sökfunktioner utan är också en kraftfull annonsplattform känd
Annonsering på Google Läs mer »