SEM

0

Vad är SEM?

SEM är en förkortning för Search Engine Marketing (Sökmotormarknadsföring) och det är en form av Internetmarknadsföring som innebär främjande av webbplatser genom att öka deras synlighet i sökmotorernas resultatsidor (SERPS) främst genom betald reklam som PPC och SMM (social media marketing).

Vad är skillnaden mellan SEM och SEO?

SEM är ett bredare begrepp som även kan omfatta sökmotoroptimering (SEO) där man justerar eller skriver om webbplats innehåll och webbplatsens arkitektur för att uppnå en högre rankning i sökmotor resultatsidor.

Share.

About Author

Daniel Larsson bloggar inom digital marknadsföring och specialist på sökmotoroptimering. Ämnen han bloggar om handlar om digitala strategier som SEO, KPI:er, webbanalys, kryptovalutor och cybersecurity.Expandtalk är en nischad webbyrå i Stockholm som är specialiserad på sökmotoroptimering och content marketing. Vi jobbar med digital marknadsföring och är specialister på att öka trafiken och konverteringar på webbplatser.

Comments are closed.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap