Analytics

Att mäta effektiviteten av den digitala marknadsföring är en stor utmaning för de flesta företag. För att kunna mäta marknadskampanjer behövs olika digitala marketing verktyg men även analytiker för att kunna skapa insikter för management och tolka olika KPI:er vilket leder till operationella åtgärder.

Många förknippar analytics med Google Analytics men det finns även verktyg för att mäta heatmap, A/B-testning och effektiviteten av olika annonsprogram.

Analys

Att analysera en webbplats går att göra på olika sätt. Dels kan du mäta själva webbplatsen men du kan också mäta annonseringen på Google Ads och social media.

Läs mer om:

Analytics och webbanalys

Artiklar om analytics.

Business analytic with tablet pc and laptop computer - Google Analtycs 4

Vad är Google Analytics 4?

Google Analytics Universal kommer stängas ner och företag kommer behöva byta eller uppgradera till Google Analytics 4 (GA4). Läs mer om Googles nya, utvecklade verktyg för digital analys.

Rulla till toppen