Webbanalys – ett datadrivet synsätt som ökar försäljningen
Vi hjälper till att analysera din data och statistik från din webbplats och verksamhet.
Webbanalys – ett datadrivet synsätt som ökar försäljningen Läs mer »
Dataanalys har blivit en integrerad del av vår vardag. Från affärs beslut till vetenskaplig forskning, används dataanalys för att tolka, analysera och dra slutsatser från data.
Analytics och att mäta effektiviteten av den digitala marknadsföringen är en stor utmaning för de flesta företag. För att kunna mäta marknadskampanjer behövs olika digitala verktyg, men även analytiker för att kunna skapa insikter för management och tolka olika KPI:er. Detta leder i sin tur ofta till operationella åtgärder som på olika sätt förbättrar företaget.
Många förknippar analys synonymt med Google Analytics, men det finns många fler verktyg för att mäta effektiviteten av olika annonsprogram – heatmaps, A/B-test, SEO och olika taggar för att nämna några. Vår analytics och analyslösning är en kraftfull plattform som hjälper dig att dra nytta av dina data och omvandla dem till värdefulla affärsinsikter.
Vi förstår vikten av att kunna kommunicera och dela insikter med ditt team och andra intressenter genom att tolka realtidsdata.
Vår plattform ger dig möjlighet att skapa anpassade rapporter och interaktiva dashboards som tydligt och överskådligt visar relevant information och nyckeltal. Du kan enkelt dela dessa rapporter och dashboards med dina kollegor och beslutsfattare för att säkerställa samarbete och en enhetlig förståelse.
Att analysera en webbplats går att göra på olika sätt och ofta börjar vi med en utförlig mätplan och olika typer av KPI:er och mätetal. Mätplanen är nödvändig för att se till att man kan mäta alla olika mätbara tal och konverteringar. Vi hjälper dig att analysera resultat, identifiera förbättringsområden och implementera åtgärder för att maximera din verksamhetsprestanda och effektivitet.
Dels kan du mäta själva webbplatsen, dels kan du också mäta annonseringen på Google Ads och i sociala medier. Ofta handlar analysen om att hitta avvikelser och var det finns förbättringspotential.
Vi använder AI-verktyg för dataanalys och avancerad visualisering för att förutsäga framtida trender, identifiera möjliga risker och upptäcka nya affärsmöjligheter.
Kontakta oss idag för att ta reda på hur vår analytics och analyslösning kan hjälpa dig att omvandla dina data till värdefulla insikter och ta dina affärsbeslut till nästa nivå.
Läs mer om:
Vi hjälper till att analysera din data och statistik från din webbplats och verksamhet.
Webbanalys – ett datadrivet synsätt som ökar försäljningen Läs mer »
Vad är digitala KPI:er och varför är de viktiga? Vill du lära dig vad KPI:er betyder? I denna grundläggande guide kommer vi att förklara vad
KPI – att mäta digitala KPI:er är nödvändigt för dig som leder ett företag Läs mer »
Med verktyget kan du få hjälp att läsa data i ChatGPT. Analysera data och få tillgång till insikter och en egen dataanalytiker med det nya AI-programmet.
Advanced data analysis (Code Interpreter) – Excel på steroider Läs mer »
Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) har genomfört en granskning av hur fyra bolag använder sig av Google Analytics Universal. Vi djupdyker i det nya regelverket EU-U.S. Data Privacy Framework, olika lagar och vad du behöver tänka på när du mäter besöksstatistik på din webbplats.
Förbud mot Google Analytics – vad gäller i Sverige? Läs mer »
Vill du veta hur hur din sajt fungerar i sökmotorer och hur din online marknadsföring presterar? Det är nödvändigt att mäta din webbplats med relevanta
SEO rapportering och effektiva rapporter när du gör en SEO analys Läs mer »
Vad är Google Analytics? Google Analytics (GA) är en gratistjänst från Google som ger dig detaljerad information och statistik om en webbplats prestanda och visar
Google Analytics – Guider, installation och avancerade tips! Läs mer »