Analytics och webbanalys

juli 15, 2018
Viktig information för dig som är webbansvarig eller marknadschef och funderar på att köpa en ny hemsida eller byta plattform

Att migrera till en ny hemsida utan att tappa alla besökare

Vill du skaffa dig en ny hemsida? Glöm inte bort det här när skaffar en ny webbplats Att uppdatera sin webbplats och skaffa sig en ny hemsida är något som de flesta företag tvingas till […]
juni 12, 2018
webbanalys

Webbanalys – förvandla data till försäljning

Vi hjälper till att analysera din data och statistik från din webbplats och verksamhet.
februari 21, 2018
avvikelsefrekvens

Därför ska du jobba med avvisningsfrekvensen

Vad är avvisningsfrekvens? Med avvisningsfrekvens menas andelen besökare på en sajt som lämnar sajten efter enbart ha besökt landningssidan. Det engelska begreppet är bounce rate och det är ett mått som du kan läsa av […]
februari 4, 2018
attribution

Attribution rapporter och attribution modeller

Vad är attribution rapporter? Inom marknadsföring används attribution som mätning för att visa effektiviteten av annonseringen kring  kundens slutliga beslut att köpa. Flera annonsvisningar kan leda till att en kund ”klickar ” eller utför någon […]
mars 25, 2016

Google Data Studio 360

Google Data Studio 360 (som är i betaversion) är Googles senaste rapportsystem som hjälper dig skapa snygga och informativa rapporter och dashboards som är enkla att läsa och helt anpassningsbara. Du kan koppla samman Google […]
juli 24, 2015
Google Analytics

Google Analytics – Guider, installation och avancerade tips!

  Vad är Google Analytics? Google Analytics är en gratistjänst från Google som ger dig detaljerad information och statistik om en webbplats prestanda och visar olika nyckeltal. Det har blivit en branschstandard som enligt Raven Tools […]