Analytics och webbanalys

juli 15, 2018
Viktig information för dig som är webbansvarig eller marknadschef och funderar på att köpa en ny hemsida eller byta plattform

Att migrera till en ny hemsida utan att tappa alla besökare

Vill du skaffa dig en ny hemsida? Glöm inte bort det här när skaffar en ny webbplats Att uppdatera sin webbplats och skaffa sig en ny hemsida är något som de flesta företag tvingas till […]
juni 12, 2018
webbanalys

Webbanalys – förvandla data till försäljning

Vi hjälper till att analysera din data och statistik från din webbplats och verksamhet.
juni 4, 2018

Vad är konverteringsgrad?

Vad menas med konverteringsgrad?Det räcker inte bara att driva trafik till en webbplats utan den behöver också konvertera mot de mål som sätt. Konverteringsgrad (eng. conversion rate) är den procentuella andel som genomför en önskad […]
februari 21, 2018
avvikelsefrekvens

Därför ska du jobba med avvisningsfrekvensen

Vad är avvisningsfrekvens? Med avvisningsfrekvens menas andelen besökare på en sajt som lämnar sajten efter enbart ha besökt landningssidan. Det engelska begreppet är bounce rate och det är ett mått som du kan läsa av […]
februari 4, 2018
attribution

Attribution rapporter och attribution modeller

Vad är attribution rapporter? Inom marknadsföring används attribution som mätning för att visa effektiviteten av annonseringen kring  kundens slutliga beslut att köpa. Flera annonsvisningar kan leda till att en kund ”klickar ” eller utför någon […]
juni 2, 2016

Vad är en besökare?

Vad är en besökare? En besökare (kallas också unik besökare) räknas i webbstatistik och verktyg som Google Analytics varje gång en hemsida laddas ner av en unik webbläsare. Om en person laddar ner en hemsida […]