Guide: Vad är Google Analytics 4?
Google Analytics Universal kommer stängas ner och företag kommer behöva byta eller uppgradera till Google Analytics 4 (GA4). Läs mer om Googles nya, utvecklade verktyg för digital analys.
Analytics och att mäta effektiviteten av den digitala marknadsföringen är en stor utmaning för de flesta företag. För att kunna mäta marknadskampanjer behövs olika digitala verktyg, men även analytiker för att kunna skapa insikter för management och tolka olika KPI:er. Detta leder i sin tur ofta till operationella åtgärder som på olika sätt förbättrar företaget.
Många förknippar analys synonymt med Google Analytics, men det finns många fler verktyg för att mäta heatmap, A/B-testning, SEO, olika taggar och effektiviteten av olika annonsprogram. Vår analytics och analyslösning är en kraftfull plattform som hjälper dig att dra nytta av dina data och omvandla dem till värdefulla affärsinsikter.
Vi förstår vikten av att kunna kommunicera och dela insikter med ditt team och andra intressenter. Vår plattform ger dig möjlighet att skapa anpassade rapporter och interaktiva dashboards som tydligt och överskådligt visar relevant information och nyckeltal. Du kan enkelt dela dessa rapporter och dashboards med dina kollegor och beslutsfattare för att säkerställa samarbete och en enhetlig förståelse.
Att analysera en webbplats går att göra på olika sätt och ofta börjar vi med en utförlig mätplan och olika typer av KPI:er. Mätplanen är nödvändig för att se till att man kan mäta alla olika mätbara tal och konverteringar. Vi hjälper dig att analysera resultat, identifiera förbättringsområden och implementera åtgärder för att maximera din verksamhetsprestanda och effektivitet.
Dels kan du mäta själva webbplatsen, dels kan du också mäta annonseringen på Google Ads och i sociala medier. Ofta handlar analysen om att hitta avvikelser och var det finns förbättringspotential. Vi erbjuder verktyg för prediktiv analys, maskininlärning och avancerad visualisering för att förutsäga framtida trender, identifiera möjliga risker och upptäcka nya affärsmöjligheter. Kontakta oss idag för att ta reda på hur vår analytics och analyslösning kan hjälpa dig att omvandla dina data till värdefulla insikter och ta dina affärsbeslut till nästa nivå.
Läs mer om:
Google Analytics Universal kommer stängas ner och företag kommer behöva byta eller uppgradera till Google Analytics 4 (GA4). Läs mer om Googles nya, utvecklade verktyg för digital analys.
Vad är konverteringsoptimering? Det räcker inte bara att driva trafik till en webbplats utan den behöver också konvertera mot de mål som sätts. Konverteringsoptimering är …
Det finns många olika verktyg för webbanalys som kan användas för att samla in och analysera data om besökare på en webbplats. De går att …
Italien är det tredje landet som officiellt förbjuder Google Analytics. Nyheten kom efter att en undersökning av Garante (the Italian Data Protection Authority) kom fram till att Google Analytics stred mot GDPR och dataskyddsförordningen.
Vad är digitala KPI:er och varför är de viktiga? Vill du lära dig vad KPI:er betyder? I denna grundläggande guide kommer vi att förklara vad …
KPI – att mäta digitala KPI:er är nödvändigt för dig som leder ett företag Läs mer »
Betydelsen att hela tiden testa din webbplats Att testa en webbplats är en viktig del av webbutvecklingsprocessen för att säkerställa att den fungerar som den …