Analytics och webbanalys

analytics

Ta ett helhetsgrepp kring Analytics

Analytics och att mäta effektiviteten av den digitala marknadsföringen är en stor utmaning för de flesta företag. För att kunna mäta marknadskampanjer behövs olika digitala verktyg, men även analytiker för att kunna skapa insikter för management och tolka olika KPI:er. Detta leder i sin tur ofta till operationella åtgärder som på olika sätt förbättrar företaget.

Många förknippar analys synonymt med Google Analytics, men det finns många fler verktyg för att mäta heatmap, A/B-testning, SEO, olika taggar och effektiviteten av olika annonsprogram. Vår analytics och analyslösning är en kraftfull plattform som hjälper dig att dra nytta av dina data och omvandla dem till värdefulla affärsinsikter.

Anpassade rapporter och dashboards

Vi förstår vikten av att kunna kommunicera och dela insikter med ditt team och andra intressenter. Vår plattform ger dig möjlighet att skapa anpassade rapporter och interaktiva dashboards som tydligt och överskådligt visar relevant information och nyckeltal. Du kan enkelt dela dessa rapporter och dashboards med dina kollegor och beslutsfattare för att säkerställa samarbete och en enhetlig förståelse.

Avancerad digital analys

Att analysera en webbplats går att göra på olika sätt och ofta börjar vi med en utförlig mätplan och olika typer av KPI:er. Mätplanen är nödvändig för att se till att man kan mäta alla olika mätbara tal och konverteringar. Vi hjälper dig att analysera resultat, identifiera förbättringsområden och implementera åtgärder för att maximera din verksamhetsprestanda och effektivitet.

Dels kan du mäta själva webbplatsen, dels kan du också mäta annonseringen på Google Ads och i sociala medier. Ofta handlar analysen om att hitta avvikelser och var det finns förbättringspotential. Vi erbjuder verktyg för prediktiv analys, maskininlärning och avancerad visualisering för att förutsäga framtida trender, identifiera möjliga risker och upptäcka nya affärsmöjligheter. Kontakta oss idag för att ta reda på hur vår analytics och analyslösning kan hjälpa dig att omvandla dina data till värdefulla insikter och ta dina affärsbeslut till nästa nivå.

Läs mer om:

Business analytic with tablet pc and laptop computer - Google Analtycs 4

Guide: Vad är Google Analytics 4?

Google Analytics Universal kommer stängas ner och företag kommer behöva byta eller uppgradera till Google Analytics 4 (GA4). Läs mer om Googles nya, utvecklade verktyg för digital analys.

Google Analytics förbud i flera EU länder

Italien är det tredje landet som officiellt förbjuder Google Analytics. Nyheten kom efter att en undersökning av Garante (the Italian Data Protection Authority) kom fram till att Google Analytics stred mot GDPR och dataskyddsförordningen.