Hem » Analytics och webbanalys

Analytics och webbanalys

Vad är analytics?

Analytics omfattar framförallt webanalytics men även social analytics för sociala medier och YouTube analytics. Inom analytics området finns olika discipliner som konkurrentanalys, performance analytics, call analytics och attributioner.

KPI – digitala KPI:er för marknadschefen och business managers

Vad är KPI:er? Vad betyder KPI? KPI är en förkortning som står för key performance indicator som traditionellt används av ekonomer för att mäta hur ett företag fungerar och hur bra affärerna går. På senare år har begreppet använts alltmer inom digital marknadsföring för att mäta marknadseffektiviteten. Hur används KPI:er av företag? KPI:er används i … Läs mer

Konsten att migrera till en ny hemsida utan att tappa dina besökare

Glöm inte bort det här när uppdaterar din webbplats Att uppdatera sin webbplats och skaffa sig en ny hemsida är något som de flesta företag tvingas till med jämna mellanrum – men det finns fallgropar när du uppdaterar till en ny plattform eller byter plattform. Det är många faktorer du måste kontrollera som marknadschef eller … Läs mer

Att migrera och byta hemsida - fotografi på kvinna som planerar att byta webbplats

Remarketing – den effektivaste annonseringen!

Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringssätt. Det innebär att du marknadsför mot besökare som varit inne på en viss sida eller app för att få dem att komma tillbaka. Vi har själva använt remarketing och sett att det är en av effektivaste PPC kanalerna då upp emot 70% av … Läs mer

Remarketing

Adobe Analytics

Adobe Analytics är Adobes analysprogram som tidigare hette Omniture och köptes upp av Adobe 2009. Det är numera en del av Adobe Launch och Experience Cloud.  Adobe Analytics används för att mäta besökarna till en webbplats på liknande sätt som Google Analytics och du kan segmentera och mäta besökarnas webbaktiviteter i realtid. Adobe Analytics är … Läs mer

Scrolla till toppen