Allt du behöver veta om remarketing & retargeting
Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringsmetod som innebär att du marknadsför mot besökare som besökt en viss sida eller …
Att annonsera mot olika typer av personlighetsprofiler görs ofta på annonsverktygen i de sociala nätverken som Facebook och Linkedin men även på Google går det att rikta in sig mot olika användartyper.
Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringsmetod som innebär att du marknadsför mot besökare som besökt en viss sida eller …
Vad är en banner? Bannerannonsering är en form av onlineannonsering där reklambudskap presenteras i form av bannerannonser på webbsidor. Dessa annonser är ofta bilder eller …
Vad är Microsoft Bing Ads? Microsoft Bing Ads är ett marknadsföringsverktyg. Microsoft Advertising är en tjänst som tillhöandahåller PPC annonsering på både Bing och Yahoo …
Begreppet adtech är en förkortning som står för advertising technology vilket omfattar olika tekniska lösningar och analys inom digital annonsering. För annonsörer, tidningar eller utgivare …
Vad är det som gjorde att miljardären Michael Bloomberg valde att försöka bli presidentkandidat och ställa upp mot Donald Trump? Den traditionella vägen går genom …
Vad innebär Silicon Six och Ad blitz metoderna i den amerikanska politiken Läs mer »
Vad är Quora? Quora är en unik marknadsföringsplattform där företag och individer kan dela kunskap för att bygga sitt varumärke och engagera sin målgrupp med …
Yandexleak en protest mot den ryska invasionen? Källkoden till sökmotorn Yandex som är populär i Ryssland, Turkiet och Östeuropa har läckts ut av en tidigare