Annonsering

juli 5, 2018
Remarketing - effektiv annonsering

Remarketing – den effektivaste annonseringen!

Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringssätt och innebär att man når tidigare besökare som varit inne på en viss sida eller app. Vi har själva använt remarketing och sett […]
juni 4, 2018

Vad är konverteringsgrad?

Vad menas med konverteringsgrad?Det räcker inte bara att driva trafik till en webbplats utan den behöver också konvertera mot de mål som sätt. Konverteringsgrad (eng. conversion rate) är den procentuella andel som genomför en önskad […]
maj 24, 2018
adblocker

Adblockers – hot eller möjlighet för publicister?

Vad är Adblockers? Annonsblockering,  adblocking eller annonsfiltrering är en instöllning i webbläsaren som innebär att annonserna blockeras och inte visas för användaren. En del webbläsare blockerar oönskade popup-annonser som standard. Det finns också program eller […]
april 13, 2018

Google och din personliga integritet

Om du inte vill bli spårad av Google i deras gigantiska databas Sensorvault.
mars 31, 2018
social media och facebook annonsering

Guide för Facebook annonsering

Vad är Facebook? Facebook är världens största sociala nätverk. Facebook är ett populärt socialt nätverk och webbplats som tillåter registrerade användare att skapa profiler, ladda upp bilder och video, längre produktbeskrivningar, skicka meddelanden och hålla […]
februari 4, 2018
attribution

Attribution rapporter och attribution modeller

Vad är attribution rapporter? Inom marknadsföring används attribution som mätning för att visa effektiviteten av annonseringen kring  kundens slutliga beslut att köpa. Flera annonsvisningar kan leda till att en kund ”klickar ” eller utför någon […]