Annonsering

maj 24, 2018
adblocker

Adblockers – hot eller möjlighet för publicister?

Vad är Adblockers? Annons blockering eller annons filtrering innebär att annonserna inte visas för användaren eftersom användaren använder teknik för att blockera annonser. Många webbläsare blockerar oönskade popup-annonser som standard. Det finns också program eller […]
mars 31, 2018
social media och facebook annonsering

Guide för Facebook annonsering

Vad är Facebook? Facebook är världens största sociala nätverk. Facebook är ett populärt socialt nätverk och webbplats som tillåter registrerade användare att skapa profiler, ladda upp bilder och video, längre produktbeskrivningar, skicka meddelanden och hålla […]
februari 4, 2018
attribution

Attribution rapporter och attribution modeller

Vad är attribution rapporter? Inom marknadsföring används attribution som mätning för att visa effektiviteten av annonseringen kring  kundens slutliga beslut att köpa. Flera annonsvisningar kan leda till att en kund ”klickar ” eller utför någon […]
juli 19, 2017

Native advertisment – räddningen för publicister?

Native advertisment - vad innebär native marketing och native advertisment. Läs mer om hur New York Times fixar sina marginaler för krympande marginaler.
mars 6, 2016

Att använda effektiva digitala kanaler

Data-driven marknadsföring och online marknadsföring innebär att du kan stärka ditt varumärke och få betydligt fler kunder. Att få en webbplats att växa med 300% är fullt möjligt genom sökmotoroptimering, strategiska texter och bra copy. De […]
september 1, 2015

Grunderna i Programmatic – moderna annonsinköp

  Vad är programmatic? Programmatic är ett sätt att köpa annonsering på och placera annonserna och har blivit ett buzzword från de större mediabyråer mot större varumärken eftersom det gör det enkelt att köpa stora […]