SEO Bloggen

SWOT-analys

Person som pratar

SWOT är en förkortning som står för Strengths, Weaknesses, Opportunities, och Threats, och SWOT Analysis är en teknik för att se över de här fyra delarna i en affärssituation. Du kan använda SWOT analysen för att analysera situationen och ta bättre afffärsbeslut.

Metoden går att använda för att analysera konkurrenter, priser, kunders olika shoppingtrender, digital marknadsföring och SEO:n. Analysen visar de olika delarna i en strukturerad lista och vanligtvis i en fyrkant med de fyra delarna.

Hur du kan använda SWOT analys för att förbättra din  SEO

Metoden går att använda vid SEO för att klassificera vad du ska lägga krutet på.

Styrkor

  • Det finns specialistkunskaper och experter

Svagheter

  • Sajten går långsamt
  • Dålig ranking på sökbegrepp

Möjligheter

  • Börja ranka på de 10 viktigaste affärskritiska begreppen
  • Öka upp EAT
  • Öka upp hastigheten på sajten
  • Bygg länkar till sajten
  • Annonsera på affärskritiska begrepp och se till att kvalitetsresultatet är högt
  • Se över alla tekniska fel på sajten
  • Fixa onpage optimering

Hot

  • Konkurrenter annonserar kraftigt
  • Konkurrenter rankar på sökord som är affärskritiska och de får allt mer trafik till sina sajter

 

 

 

daniel larsson
Har du en fråga som du vill ha svar av en SEO expert? Daniel Larsson är specialist på sökmotoroptimering och sitter med i juryn för Nordic Search Awards och European Search Awards.

You may also like

More in:SEO Bloggen

Comments are closed.