Marknadsföring

Marknadsföring och affärsstrategi

Vad är marknadsföring?

Här på vår blogg om internetmarknadsföring och digital marknadsföring kan du lära dig mer om hur du kan öka försäljningen av produkter och tjänster. Strategisk marknadsföring tar ofta avstamp i affärsplaneringen och det är vanligt att marknadsavdelningen gör marknadsplaner och kommunikationsstrategier för att konkretisera målgrupper.

I våra artiklar har vi fokus på det organiska söket dvs sökmotoroptimering som ofta står för majoriteten av besökarna till webben. Här kan du läsa om våra bloggtips om marknadsföring med fokus på online marknadsföring.

Artiklar om marknadsföring

Så skapar du en effektivare marknadsstrategi

Metoder för att skapa en effektiv marknadsstrategi Många företag har fokus på konkurrenter medan de missar den viktigaste aktören dvs kunderna. Vad många missar är kundfokus och sälj vilket är nödvändigt för att överleva och skapa stabilitet på sikt. Vad innehåller en marknadsstrategi? En marknadsföringsstrategi är en övergripande plan hur man ska bearbeta marknaden. Den … Läs mer

start upp bolag

KPI – digitala KPI:er för marknadschefen och business managers

Vad är KPI:er? Vad betyder KPI? KPI är en förkortning som står för key performance indicator som traditionellt används av ekonomer för att mäta hur ett företag fungerar och hur bra affärerna går. På senare år har begreppet använts alltmer inom digital marknadsföring för att mäta marknadseffektiviteten. Hur används KPI:er av företag? KPI:er används i … Läs mer

Ecommerce – öka försäljningen till din e-handel med effektivare SEO

Har du problem att öka tillväxten och omsättningen genom att skapa mer försäljning online? Genom SEO kan vi hjälpa dig att få fler online transaktioner. E-handeln utgör en allt större andel av detaljhandeln och fler företag börjar utveckla en strategi som är baserad på SEO och Google. För en e-handel är SEO:n verksamhetskritisk Vill du … Läs mer

Webshop och ehandel - fotografi på en kvinna som jobbar med en webbshop
Scrolla till toppen