Medieplanering

Vad innebär medieplanering?

Medieplanering är en verksamhet som de traditionella mediebolagen jobbat med. I takt med att den digitala marknadsföringen blivit affärskritisk för företag har alltmer företag börjat jobba aktivt med den digitala medieplaneringen ofta tillsammans med en byrå.

Den som ansvarar för medieplanering jobbar ofta med att försöka nå rätt målgrupp som konverterar till lägsta möjliga pris. Budgivningen handlar ofta om CPC och CPM.

Verktyg för Audience Targeting

  • Cxense
  • Krux
  • Neustar
  • Adobe Audience Manager

Verktyg för betal söket

  • Google Ads
  • SpyFu
  • Bidcops
  • Adthena
  • WordStream

AdAdvisor – hjälper dig annonsera mot mågrupper

Adadvisor är ett marknadsföringsverktyg från Neustar. Du kan använda verktyget för mediaplanering och annonsera mot olika typer av målgrupper. Identifiera dina bästa kunder genom att använda målgrupps data och använder 15 000 kundattribut som varumärkespreferenser och predicative analys. AdAdviser består av flera olika delar AdAdvisor Consumer Audiences AdAdvisor Business Audiences AdAdvisor Financial Audiences AdAdvisor Political … Läs mer

Turn

Är en marknadsföringsplattform från Amobee. Turn marketing platform använder flera annonskanaler som TV, programmatic och social över alla format och devices. Deras plattform är byggd för mediaplanering. Hemsida: https://www.amobee.com Google Tag Manager Stöd i Google Tag ManagerTill programmet finns det en native tagg som Google har stöd i Google Tag Manager.

Vad är Adometry?

Adometry var ett självständigt företag som köptes upp av Google 2014. Genom att analysera sök-och webbplatsaktivitet efter TV och radio spottar kan Adometry tolka och fastställa effekterna av traditionella medie investeringar inom online-aktivitet och engagemang. Stöd i Google Tag Manager Programmet Adometry har stöd i Google Tag Manager.

Scroll to Top