Instagram marknadsföringMarknadsföringSocial media marknadsföringSocial media verktyg Instagram – hur du skapar bättre marknadsföring på Insta september 11, 202069 views0 Share By daniel larsson Share Hur fungerar Instagram? Instagram kan hjälpa dig att öka varumärkeskännedomen men det är också en effektiv plattform för att lansera nya produkter. De flesta företag bör inkludera kanalen i sina marknadsföringskampanjer. Även om det är svårt att få trafik till webbplatsen direkt från kanalen är det många besökare som letar efter produkter efter det att de fått inspiration på Instagram.Företaget blev uppköpt av Facebook 2012 och har sedan dess utvecklats till att bli en social media plattform som framförallt yngre målgrupper tagit sig till. Plattformen är mobilvänlig och användarvänlig. Instagram är en beprövad plattform för sociala medier som hjälper företag att engagera befintliga kunder och attrahera nya. I Instagram behöver du använda hashtags eftersom det är extremt effektivt och kraftfull metod att nå ut till målgruppen. Se även till att tagga personer och platser i inläggen. Instagram fokuserar på reels Det har varit en ”explosion” av kortare videoinnehåll på Instagram.På det nedre navigeringsfältet finns en Reels-knapp och Shop-flik.Reels-fliken gör det lättare för dig att upptäcka korta, roliga videor från kreatörer över hela världen. På fliken Shop får du ett bättre sätt att få kontakt med varumärken. Sponsra inlägg Precis som i andra socialmedier kan du sponsra inlägg vilket är väldigt effektivt i den här digitala kanalen och något som körs från Facebook Ads for Instagram.Det finns verktyg som Grum.co som gör att du kan köra autoposting. Tips för Instagram Se till att du har en bra nisch Lägg ut stories och nyheter frekvent Kommunicera med din målgrupp Använd autoresponders för kommentarer för att öka Instagram-trafiken till din webbplats Lägg till klickbara länkar till din Instagram story, bio, IGTV description och direktmeddelanden. Podcast med praktiska tips hur du tar Instagram till nästa nivå och aväner den digitala kanalen effektivare i din marknadsföring för att skapa ROI. Dela daniel larssonHar du en fråga som du vill ha svar av en SEO expert? Daniel Larsson är specialist på sökmotoroptimering och sitter med i juryn för Nordic Search Awards och European Search Awards. Website Twitter Facebook Instagram Linkedin Pinterest
Social media marknadsföring Clubhouse – den sociala appen som är på allas läppar Clubhouse är ett nytt socialmedia som vuxit explosionsartat på några veckor. Det är plattformen för ... By daniel larssonfebruari 5, 2021
Bloggar Content Marketing för 2021 Expandtalk arbetar med webbstrategier och produktion av nischsajter. By daniel larssondecember 24, 2020
Marknadsföring Long-tail: Skaffa fler besökare till webbplatsen med ”den långa svansen” Öka lönsamheten genom att bearbeta long-tailen! Överraskande många tror fortfarande att sökmotoroptimering handlar om att ... By Gunilla Robertssonnovember 25, 2020
Social media verktyg HypeAuditor – verktyget som upptäcker fake influencers Upptäck och analysera Instagram och Youtube influencers Många annonsörer blir lurade att köpa annonser från ... By daniel larssonoktober 23, 2019