Prompts
Det här är några grundläggande exempel på prompts inom digital marknadsföring. Vill du veta mer om promting läs hur du promtar eller AI-verktyg.
Granska sida
Granska sidan och ge den ett betyg. Ge även förslag på förbättringar.
SEO-optimerad artikel
Skapa en fullständigt SEO-optimerad artikel inklusive vanliga frågor för nyckelordet X.
Nyckelordstrategi
Skapa en nyckelordstrategi för nyckelordet X.
Överträffa artikel
Skriv en djupgående SEO-optimerad artikel för att konkurrera med artikeln på URL Y. Sträva efter att vara bättre än din konkurrent och tänk på EEAT-formeln i artikeln.
Nyckelordsgruppering
Gruppering av nyckelord för nyckelordet X.
Powerpoint presentation
I want you to write me VBA code for a PowerPoint presentation about X. You ar to fill in all the text with your own knowledge.
No placeholders. I need 10 slides to paste in as a macro.
LinkedIn Post
Write an optimal LinkedIn Post.
Highlight a painful problem about X that people experience. And make a header that elicit a strong emotion and get the reader to read the next line. Write the content so it hurts a bit.
Introduce something intriguing to get the reader mindblowed thinking what is that. Paint a possitive future would look like. Present the solution.
Strategi: Golden Circle
Låt oss föreställa oss att jag är Simon Sinek och granskar ämnet X med hjälp av Golden Circle-modellen som beskriver hur framgångsrika organisationer och ledare tänker, agerar och kommunicerar. Modellen är baserad på tre frågor:
Varför? (Why?) – Detta är kärnan. Varför gör du vad du gör? Vilket syfte, orsak eller övertygelse driver dig? Detta handlar om vilken vision du tror på, inte om att tjäna pengar.
Hur? (How?) – Hur realiserar du ditt ”varför”? Hur skiljer sig det du gör från andra och vilka värderingar eller principer leder till framgång?
Utbildning
Agera som en forskare inom pedagogik med specialisering på att skapa en snabb inlärningskurva för ett ämne inom X. Utifrån din expertis, skissa en tänkt inlärningskurva för [X], med viktiga stadier som introduktion, förståelse, platå och avancerad inlärning och förståelse. Tänk på yttre faktorer som kan påverka inlärningen och föreslå metoder för att jämna ut kurvan.Ge en detaljerad analys av hur man går från en fas till en annan och vilka utmaningar som kan uppstå.
Content brief
[insert your guidelines and specific advice to the writer] om ämne X
Search intent: The audience seach intent for the topic X primarly informational and with keywords like
Customer journey: The audience is in the early stage of the customer journey seeking
information about the benefits of X.