Kom igång med företagets Linkedin marknadsföring

0

Vad är Linkedin?

LinkedIn är en populär professionell Business-relaterade webbplats som vuxit snabbt i popularitet.

Linkedin gör det möjligt för företag att

  • Skapa professionella profiler för sig själva
  • Skapa professionella profiler för sitt företag
  • Nätverka och träffa andra
  • Skapa grupper inom olika områden
  • Utbilda sig själv inom massor av olika grupper
  • Annonsera mot specifika målgrupper
  • Employer branding för stora företag och hitta kompetenta personer den vägen

Framförallt är Linkedin nätverket där du kan skriva om din karriär och hålla kontakt med gamla arbetskollegor.

Livet enligt Linkedin
Livet när Linkedin definierar det utifrån vissa livsavgörande händelser som ditt första jobb, pension och pensionsprojekt.

Hur fungerar Linkedin marknadsföring?

LinkedIn ger sina medlemmar möjlighet att generera försäljningsuppslag och affärspartners och medlemmarna kan använda ”företagssidor ” som liknar Facebook-sidor för att skapa sidor som gör det möjligt för företagare att marknadsföra sina produkter eller tjänster och interagera med sina kunder. Kort sagt går det att göra affärer på Linkedin och det är inte bara till för karriären eller de som söker jobb.

  • Använd det som ett kommunikationsverktyg
  • Se till att alla anställda har bra profiler
  • Jobba med företagets Linkedin profil
  • Gå med i olika grupper
  • Gilla och dela intressant material
  • Var hjälpsam och hjälp till med kontakter

Precis som traditionell sökmotoroptimering kan du optimera din privata webbsida på Linkedin genom att använda beskrivande titlar, fylla i erfarenhet från olika jobb, få referenser och fylla i samtliga fält.

Linkedin är rankad som den sociala plattformen som har högst förtroende enligt Business Insider.

Growth hacking med Linkedin

Det finns verktyg som Phantombuster som går att använda på Linkedin för att:

  • Lägga till fler profiler och kontakter med ett personligt budskap
  • Samla Linkedin sökresultat
  • Acceptera alla förfrågningar med automatik
  • Autofollow
  • Autoendorse andras kompetenser
  • Ta reda på alla anställda inom ett företag

Sedan är en annan mer moralisk fråga om man verkligen vill använda den här typen av verktyg.

Kundresan på Linkedin. Under hela kundresan går det att nå kunden. Presentatin från Linkedin oktober 2019

Podcast om Linkedin marknadsföring

Podcast om vem som behöver marknadsföra sig på Linkedin, vilka fallgropar som kan undvikas och varför Linkedin targeting är så kraftfullt.


Tag Manager och Linkedin

Vill du integrera Linkedin med Google?
Till programmet finns det en native tagg som Google har stöd i Google Tag Manager.

Linkedin insikt tagg i Google Tag Manager.
Linkedin Event Pixel.



Mer information:
https://business.linkedin.com/marketing-solutions

Share.

About Author

Daniel Larsson bloggar inom digital marknadsföring och specialist på sökmotoroptimering. Ämnen han bloggar om handlar om digitala strategier som SEO, KPI:er, webbanalys, kryptovalutor och cybersecurity.Expandtalk är en nischad webbyrå i Stockholm som är specialiserad på sökmotoroptimering och content marketing. Vi jobbar med digital marknadsföring och är specialister på att öka trafiken och konverteringar på webbplatser.

Comments are closed.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap