Sveriges största webbsajter och digitala varumärken

0

Expandtalk har undersökt mer än 300 av Sveriges största företag från samtliga Large Cap bolag samt flera bloggare, forum och webbshoppar för att ta fram Sveriges största webbsajter mätt i mest antal besökare. Här är listan över Sveriges 100 största sajter och varumärken på nätet. Mätningarna gjordes för juni månad 2020 och vi har brutit ner listan i sektorer som e-handel, tidningar & media, hälsa, detaljister, banker, försäkringsbolag och apotek.

En övergripande trend är att många sajter har tappat i synlighet på Google under senaste 12 månaders perioden. En del av tappet beror på att Google förändrar sina algoritmer och visar ett mer varierat sökresultat.

Vi har inte tagit med sajterna som inte har någon direkt koppling till Sverige exempelvis Google, Facebook, Wikipedia etc. Vill du ha tillgång till en del av datamaterialet begär access här.

Ranking av sajter

1. IKEA
Ikea hade 197 300 000 unika användare under semestermånaden juni 2020. Antalet unika användare som är intresserad av heminredning har ökat under coronakrisen under våren och företaget har lagt om en del av sina strategier och satsar mer online. 54% av användarna besöker ikea.com direkt utan att gå via Google. Varumärket räknas som världens 7:e största inom retail enligt en undersökning från Brandz 2020.

IKEA får 79.1% av sin trafik genom sökningar på företagets urstarka varumärke. Varje månad görs det globalt 78 miljoner sökningar på begreppet IKEA med 588 unika kombinationsord (ofta med ortnamn) vilket har ökat 51%. På begreppet ”IKEA” gjordes det 83 100 000 sökningar i juni vilket är en ökning med 49% under det senaste året.

En stor fördel sajten har gentemot andra sajter från Sverige är att den vänder sig till en internationell målgrupp med besökare från framförallt USA, Frankrike, Tyskland, Storbritannien, Spanien, Kanada och Sverige. I USA konkurrerar de organiskt mot Wayfair.com och i Frankrike mot Conforama.fr.


Drygt 20% av trafiken till IKEA var inte varumärkessökningar och inom det området har utvecklingen varit svag och de har långsiktigt tappat en synlighet till konkurrenter i USA, Frankrike, Tyskland, Storbritannien och Sverige under senaste åren.
webbplats: ikea.com

2. Spotify
Spotify är en kommersiell musikstreamingtjänst som tillhandahåller begränsat digitalt innehåll från en rad skivbolag och artister. Deras sajt har 123 300 000 unika användare. Antalet unika besökare har tappat organisk trafik under maj samt direkttrafiken.

Det görs varje månad 24 900 000 sökningar på Google på sökbegreppet ”Spotify” vilket är en ökning med 22%. Spotify har historiskt sett varit starka på SEO och 27% av deras trafik kommer från en sökmotor där man rankar med playlists, artister, album och låtar.

Företagets absolut största marknad är USA följt av Storbritannien och Brasilien. En mycket oroande tendens är att Spotify har tappat 66% av sin synlighet på Google i maj på USA marknaden och det går att se ett liknande mönster på andra marknader enligt data från Sistrix. Tappet har troligtvis samband med att Google uppdaterade sin algoritm i maj men också att Google använder mer featured snippets och rikare sökresultat där de konkurrerar med Youtube.
webbplats: spotify.com

3. H&M
H&M har 74 200 000 unika användare till sin webbplats och på Large Cap har de därmed den mest besökta webbplatsen. HM har ökat sin trafik under senaste halvåret. På sökfrasen ”HM” gjordes det 37 200 000 sökningar på Google i juni och trenden för denna sökning har varit +22% under senaste 12 månaderna. Varumärket värderas till 4 662 miljoner dollar räknas som världens 6:e starkaste klädmärke i en undersökning av Brandz.com som gjordes 2020.

Användarna kommer framförallt från Tyskland följt av USA, Spanien, Storbritannien och Frankrike. Företaget tappade kraftigt sin synlighet på Google troligtvis i samband med byte av plattform i januari 2018 men har sedan dess ökat sin synlighet och deras synlighet är idag all time high. Synligheten i Tyskland har ökat kraftigt under våren där troligtvis gynnats av Googles maj uppdatering av deras algoritm. Även synligheten på den amerikanska marknaden har ökat under våren.
webbplats: hm.com

Bild: H&M på den amerikanska marknaden och konkurrenter.

4. Zalando
Varje månad görs det 24 900 000 sökningar på begreppet Zalando på Google som blivit något av skoälskarnas favorit. Företaget är starka på SEO där de får 31% av sin trafik och utvecklingen har varit stabil senaste året.
Eftersom de har olika landsdomäner så blir statistiken missvisande om vi bara skulle ha med en domän. Företaget har lyckat mycket effektivt om man ser på olika landsdomäner.
Zalando.com har 2 200 000 unika användare.
Zalando.de har 19 700 000 unika användare.
Zalando.nl har 6300 000 unika användare
Zalando.se har 3 400 000 unika användare.
Zalando.be har 2 000 000 unika användare.

Expressen

5. Expressen
Expressen är med sina 19 600 000 unika användare Sveriges största tidning på nätet. De får mycket trafik inom områden som nyheter men även hälsovård, recept och nöjen. De använder flera subdomäner som mittkok.expressen.se och kampanj.expressen.se. 96% av besökarna kommer från Sverige.

Direkttrafiken står för 63% av besökarna och referals (dvs länkar från andra sajter) är deras näst viktigaste kanal med 28% av besökarna, det organiska sökningarna står för 15% och social media drygt 3%. Expressen använder inte Google Ads. I snitt är besökarna på sajten 11 minuter och 5 sekunder.

Tidningen har synlighet på mer än 1 miljon sökord på Google. Sedan sin toppnoteringen i mars 2019 har de tappat 25% av sin organiska trafik. Samtidigt ser man att tidningens information skrapas och visas på Googles sökresultat i featured snippets, top stories, reviews, bilder, videor och FAQ:s.
webbplats: expressen.se

6. Aftonbladet
Aftonbladet har 17 900 000 unika användare och följer Expressen hack i häl och de är starka på SEO. Det är är i genomsnitt 11 100 000 sökningar på Google på begreppet ”Aftonbladet” vilket är mer än deras antagonist Expressen.

Bland deras subdomäner finns Live, Viktklubb, Bloggar. Direkttrafiken står för 65% medan det organiska står för 12,75% och de använder sig även av Google Ads. I snitt är besökarna på sajten 10 minuter och 39 sekunder.

De har synlighet på 727 000 sökord. Under våren har Aftonbladet tappat 27% i organisk synlighet från toppnoteringen i slutet av 2019. Precis som Expressen skrapas innehållet av Google och visas i sökresultatet som featured snippets, top stories, FAQ:s, bilder och reviews.
webbplats: aftonbladet.se

ICA

7. ICA-gruppen
11 700 000 unika användare. Totalt kommer 37% av besökarna från en sökmotor. Företaget har använt sig av en strategi att lägga ut recept på nätet vilket driver mycket trafik när användarna vill ha recept till pannkakor, scones eller chokladbollar. Deras långsiktiga synlighet på Google har varit en framgångssaga inom sökmotoroptimering. Men för första gången har de tappat 16% av sin synlighet sedan sin toppnotering som var i maj 2020.
webbplats: ica.se

8. Volvo Cars
Volvo cars är Sveriges 8:e största sajt med 10 900 000 unika besökare och de har ökat kraftigt under senaste året. Sajten trafik ökade med 18% under juli. 46% av trafiken av användarna går direkt till webbsajten medan 39% av trafiken kommer efter en Google sökning. Merparten av användarna kommer från USA (23%) följt av Storbritannien (10,8%), Tyskland (7,9%), Sverige (6,26%) och Frankrike (5,55%).
83% av deras sökningar är varumärkessökningar.

Av deras modeller är det i ordningen XC90, XC60, V70, t40, xc40, v40 det är mest sökningar på och alla dessa modellnamn har mer än 1 miljon sökningar på Google per månad. Trenden det senaste året är mest positiv för CX40 (+50%), S60 (49%), CX90 (+49%) och V70 (48%).

Volvo har flera andra sajter som volvo.com med 193 400 unika besökare.
webbplats: volvocars.com

9. Klarna
Klarna är Sveriges starkast stjärna under senare år med betalningslösningar för detaljhandeln. Sajten har 10 200 000 unika användare. Det görs 1 830 000 sökningar på Google varje månad på varumärket Klarna och trenden för dessa sökningar de senaste 12 månaderna har varit +22%.

Klarnas kreditvillkor och hantering av kunder har kritiserats från konsumenthåll och det är 40 500 sökningar som görs på begreppet ”Klarna kontakt” vilket är en ökning med 83%.

Statistiken med användare till klarna.com kan ha en felmarginal eftersom företaget använder sig av iframe.lösningar dvs andra företag kopplar in sig på sajten för att använda deras tjänster. Av deras domäner står app.klarna.com för 8.9 miljoner besökare under juni.
webbplats: klarna.com

hitta

10. Hitta.se
10 200 000 unika användare som använder tjänsten för att ta fram telefonnummer eller mer information om företag eller privatpersoner. Det går också att hämta årsredovisningar från företag vilket är uppskattad tjänst. Användningen av tjänsten har ökat något under våren. 96% av besökarna kommer från Sverige följt av Tyskland 0.72% och Norge 0.61%.

Deras toppnotering kring sin synlighet på Google var i september 2019 och sedan dess har de tappat 49% av sin synlighet.
webbplats: Hitta.se

11. Blocket
9 500 000 unika användare använder blockets marknadsplats som satsar hårt på hemester-trenden under sommaren. Blocket har breddat innehållet på sajten och de har underdomäner som mobil.blocket.se, jobb.blocket.se och bostad.blocket.se.

Deras toppnotering för synlighet hade de i oktober 2018 och de har sedan dess tappat 24% av sin synlighet. Men varumärket är starkt och det görs i genomsnitt 4 090 000 sökningar på Google varje månad på begreppet ”blocket”.
webbplats: blocket.se.

12. SVT
Vår public service hade 9 300 000 unika användare under juni. I snitt är besökarna på sajten 15 minuter och 56 sekunder. SVT.se har sin toppnotering i synlighet på Google i juni 2018 och har sedan dess har de tappat 33,9% av sin synlighet när människor söker på Google.
SVT har också SVT Play som rankar på position 23.
webbplats: SVT.se

vårdguiden

13. Vårdguiden 1177
9 300 000 unika användare som vill lära sig mer om sina sjukdomar. Sajten har ökat antalet besökare kraftigt under juni 2020.
Vårdguiden får 31% av sin trafik från Google och syns på 280 000 sökbegrepp. När användarna söker efter vattkoppor, halsfluss eller hemorojder så rankar vårdguiden på första platsen. Varje månad görs 823 000 sökningar på Google på varunamnet ”1177” och under de 12 senaste månaderna är det en ökning med 122%.
webbplats: 1177.se

14. Clas Ohlson
8 900 000 unika användare och de har fått fler besökare under våren och har högst synlighet av de svenska konkurrenterna inom sin nisch. Clas Ohlson satsar på nya områden som människor är intresserade av i samband med coronakrisen exempelvis nöje i hemmet.

Sajten rankar på mer än 148 000 sökord och 53% av trafiken kommer från varumärkessökningarna och de har lyckats att få hög synlighet i nya funktioner som featured snippets, lokal sökningar, videos och recensioner. De har fokus på Norden där 54% av besökarna kommer från Sverige, 30% från Norge och 14% från Finland. Clasohlson.com tappade en del organisk synlighet under september/oktober 2019 men har under våren tagit tillbaka en del av tappet. Företaget kommer få konkurrens när Amazon går in på den svenska marknaden.
webbplats: clasohlson.com

15. Synonymer
8 600 000 unika användare byggd genom att importera in ett databas lexikon i sajten och den älskas av korsordsnerdarna. Sajten rankar på mer ön 240 000 sökord enligt Sistrix och är skapad av David Stockelberg som är specialist på Google annonsering.
webbplats: synonymer.se

hemnet

16. Hemnet
6 800 000 unika användare och trafiken har ökat under de senaste 12 månaderna. Företaget har blivit mycket starkare på det lokala söket och numer söker många Hemnet-junkies söker på varumärket i kombination med orter där de vill bo.
webbplats: Hemnet.se

17. Eniro
6 700 000 unika användare skuggar de Hitta.se. De satsar också på sitt sjökort ”Eniro på sjön”. Eniro ökade kraftigt sin trafik och synlighet från Google i slutet av 2019.
webbplats: Eniro.se

18. Pricerunner
6 400 000 unika användare som vill jämföra priser och hitta det bästa priset. De använder subdomäner som abonnemang.pricerunner.se, finans.pricerunner.se och resor.pricerunner.se. Företaget konkurrerar organiskt mot prisjakt men även med Amazon.
webbplats: pricerunner.se

19. Elgiganten
Elgiganten hade 6 100 000 unika användare i juni. Besökarna är på sajten i snitt 8 minuter och 11 sekunder. Nästan hälften av söktrafiken är inte varumärkessökningar och de syns på 140 000 sökord och kör även Google Ads och Display annonsering. De rankar position 1 på Google på konkurrentutsatta ord som dammsugare, mikrovågsugn, gaming dator, diskmaskin och tvättmaskin. Företaget kommer få konkurrens när Amazon går in på den svenska marknaden.
webbplats: elgiganten.se

20. Prisjakt
Prisjakt har 5 900 000 unika användare och de satsar hårt framförallt på prisjämförelser inom mobilområdet. Företaget har synlighet på mer än 388 000 sökord och de ökade kraftigt sin trafik i slutet av 2019.
webbplats: prisjakt.nu

21. SvD
5 000 000 unika användare besökte tidningen i juni 2020. De ökade kraftigt antalet besökare i slutet av 2019. I snitt är besökarna på deras sajt 8 minuter och 15 sekunder. Begrepp som de har hög synlighet på är Sudoko, SvD börs och vin. 81% av trafiken är inte varumärkessök.
webbplats: svd.se

22. Sveriges Radio
4 900 000 unika användare besöker Sveriges nationella radiotjänst. I snitt är besökarna på sajten i 10 minuter och 29 sekunder.
webbplats: sverigesradio.se

Swedbank

23. Swedbank
4 800 000 unika användare innebär att Swedbank är Sveriges största bank mätt i antal besökare. Organisk söktrafik står för 2.5 miljoner trafik och inom det området är de starkare än de tre andra större affärsbankerna och de ökade kraftigt trafiken från den kanalen i slutet av 2019. Swedbank satsar även förhållandevis mycket på Google Ads där de annonserar på begrepp som bolånekalkyl och huslån kalkyl.
webbplats: swedbank.se

24. DN
4 800 000 unika användare besöker tidningen och de stannar i snitt 12 minuter. En av deras subdomäner är korsord.dn.se. Det organiska söket står för 10.8% av trafiken medan 67% går direkt till sajten.
webbplats: dn.se.

25. Jula
Jula.se har 4 7000 000 unika användare. Företaget kommer få konkurrens när Amazon går in på den svenska marknaden.
webbplats: jula.se

SVT Play

26. SVT Play
4 600 000 unika användare besöker SVT:s streamingtjänst.
webbplats: svtplay.se

Biltema

27. Biltema
4 600 000 unika användare är intresserade av bil och båtprylar. Produktkategorin bildelar kommer få konkurrens när Amazon går in på den svenska marknaden.
webbplats: biltema.se

Flashback

28. Flashback
4 400 000 unika användare på Sveriges största forum som tom fått sin kärlekförklaring med en egen podcast ”Flashback Forever” som rekommenderas.
webbplats: Flashback.org

Netonnet

29. NetONnet
4300000 unika användare. Företaget kommer få konkurrens när Amazon går in på den svenska marknaden.
webbplats: netonnet.se

Klart

30. Klart
4 000 000 unika användare som vill veta väderleksrapporten.
webbplats: Klart.se

Bauhaus

31. Bauhaus
4 000 000 unika användare som vill ha prylar för kök, badrum och trädgård. Företaget kommer få konkurrens när Amazon går in på den svenska marknaden.
webbplats: bauhaus.se

32. SMHI
3900 000 unika användare som vill veta hur vädret blir.
webbplats: smhi.se

33. Skatteverket
3 900 000 unika användare i juni.
webbplats: skatteverket.se

34. Tradera
3 900 000 unika användare i juni som vill sälja och köpa retrokläder och andra prylar.
webbplats: tradera.com

35. Svenska Spel
3 800 000 unika användare.
webbplats: svenskaspel.se

36. Adlibris
Bokhandeln har 3 600 000 unika användare och väntas få konkurrens av Amazon. Bolaget är grundat av Pär Svärdsson som även grundat Apotea.
webbplats: adlibris.se

37. Arla
Mejerikoncernen har 3 500 000 unika användare.
webbplats: arla.se

38. Boozt
Online-varuhuset inom klädhandeln som har 3 500 000 unika användare.
webbplats: Boozt.com

39. DI
3 300 000 unika användare som vill veta vad som händer på börsen och finanserna.
webbplats: Di.se

40. Arbetsförmedlingen
3 300 000 unika användare.
webbplats: arbetsformedlingen.se

41. Försäkringskassan
3 300 000 unika användare.
webbplats: forsakringskassan.se

42. Systembolaget
3 300 000 unika användare besökte Systembolaget i juni 2020.
webbplats: systembolaget.se

43. Husqvarna
Internationell industrikoncern för hemmafix som har 3 200 000 unika användare.
webbplats: husqvarna.com

44. Coop
Livsmedelsbutiken har 3 200 000 unika användare online. Coop satsar mycket på AI-utveckling chat robotar och hållbarhet.
webbplats: coop.se

45. FASS
När du vill veta mer om läkemedel och substanser. Sajten har 3 100 000 unika användare
webbplats: fass.se

46. Göteborgsposten
Tidningen har 3 000 000 unika användare.
webbplats: gp.se

47. Kjell&Company
3 000 000 unika användare som är intresserad av elektriska prylar och de har butiker i Sverige och Norge. Företaget kommer få konkurrens när Amazon går in på den svenska marknaden.
webbplats: kjell.com

48. Telia
Telefonoperatören har 2 900 000 unika användare.
webbplats: telia.se

49. ATG
2 900 000 unika användare.
webbplats: atg.se

50. Byggmax
2 900 000 unika användare som vill fixa och bygga mer till sitt hem.
webbplats: byggmax.se

51. Computer Sweden /IDG
Tidningen har 2 800 000 unika användare.
webbplats: idg.se

52. Avanza
Nätbanken har 2 700 000 unika användare.
webbplats: avanza.se

53. ABB
Internationella industrikoncern med 2 600 000 unika användare.
webbplats: abb.com

54. Unibet
Spelbolaget har 2 600 000 unika användare som vill spela.
webbplats: unibet.se

55. Allabolag
2 400 000 unika användare som vill läsa mer om olika företag.
webbplats: Allabolag.se

56. NewsNer
Nyhetssajten har 2 400 000 unika användare.
webbplats: newsner.com

57. Sydsvenskan
Tidningen har 2 400 000 unika användare.
webbplats: sydsvenskan.se

58. Åhlens
2 300 000 unika användare.
webbplats: ahlens.se

59. Mio
Möbelförsäljaren har 2 200 000 unika användare.
webbplats: mio.se

60. NA-KD
2 100 000 unika användare
https://www.na-kd.com/

61. Apotea
2 000 000 unika användare är den Sveriges största apotek på nätet.
webbplats: Apotea.se

62. Nyheter 24
2000000 unika användare.
webbplats: nyheter24.se

63. Ellos
2 000 000 unika användare.
webbplats: ellos.se

64. SJ
SJ har 1 900 000 unika användare som vill ut och resa under sommarmånaden.
webbplats: sj.se

65. Bygghemma
E-handelssajt och hemmafixarkedjan har 1 800 000 unika användare som vill fixa hemmet, badrum, kök och trädgård och köpa sina produkter online. Bygghemma är ett varumärke som ägs av BHG. Företaget kommer få konkurrens när Amazon går in på den svenska marknaden.
webbplats: bygghemma.se

66. Nelly.com
E-handelssajten har 1 800 000 unika användare som ägs av Cdon.
webbplats: Nelly.com

67. Stadium
1 800 000 unika användare som vill handla sportprylar. Företaget kommer få konkurrens när Amazon går in på den svenska marknaden.
webbplats: stadium.se

68. Länsförsäkringar
Försäkringsbolaget 1 800 000 unika användare.
webbplats: lansforsakringar.se

69. Jollyrooom
1700000 unika användare.
webbplats: jollyroom.se

70. Webbhallen
1 700 000 unika användare som vill köpa dataprylar och programvara.
webbplats: webhallen.com

71. Ny Teknik
Tidningen har 1 700000 unika användare som vill läsa tidningen som vänder sig till ingenjörer.
webbplats: nyteknik.se

72. Tjuvlyssnat
Med 1 700 000 unika användare är det en av Sveriges största bloggar.
webbplats: Tjuvlyssnat.se

73. National encyclopedin
1 700 000 unika användare vill få mer information.
webbplats: ne.se

74. Lyko
1 600 000 unika besökare är den största skönhetssajten.
https://www.lyko.se/

75. Handelsbanken
1 600 000 unika användare.
webbplats: handelsbanken.se

76. Apoteket
1 600 000 unika användare. Det görs i genomsnitt 823 000 sökningar varje månad på Google på begreppet ”Apoteket” vilket är en ökning med 81% under de senaste 12 månaderna.
webbplats: Apoteket.se

77. Apoteket Hjärtat
1 600 000 unika användare.
webbplats: Apotekethjartat.se

78. Stockholm
Stockholm.se har 1 600 000 unika användare.
webbplats: stockholm.se

79. SEB
SEB-banken hade 1 500 000 unika användare i maj.
webbplats: seb.se

80. Storytel
Sajten som finns på First North Index har 1 500 000 unika användare som vill lyssna på en ljudbok och företaget har stora expansionsplaner.
storytel.com

81. Kappahl
Klädkedjan har 1 500 000 unika användare.

82. Granngården
Granngården har 1 500 000 unika användare.

83. Plantagen
Plantagen har 1 400 000 unika besökare

84. Tele2
Teleoperatören Tele2 har 1 400 000 unika användare och konkurrerar mot Telenor.
webbplats: tele2.se

85. Telenor
Telenor har 1 400 000 unika användare.
webbplats: telenor.se

86. SL
Stockholms lokaltrafik 1 400 000 unika användare som vill resa med kollektivtrafiken.
webbplats: sl.se

87. Familljeliv
1 400 000 unika användare som besöker forumet som handlar om familjen.
webbplats: familjeliv.se

88. Bytbil
1 400 000 unika användare som vill byta bil.
webbplats: bytbil.com

89. Pensionsmyndigheten
1 400 000 unika användare.
webbplats:pensionsmyndigheten.se

90. Nordea
1 300 000 unika användare som besöker den nordiska storbanken
webbplats: nordea.se

91. Helsingborgsdagblad
Tidningen har 1 300 000 unika användare.
webbplats: hd.se

92. Trademax
E-handlaren har 1 300 000 unika användare som besöker webbshoppen.
webbplats: trademax.se

93. Kronans Apotek
1 300 000 unika användare.
webbplats: www.kronansapotek.se

94. Mathem
1 300 000 unika användare. Sökningar på begreppet Mathem har ökat med 122% under de senaste 12 månaderna och det görs i genomsnitt 110 000 sökningar på begreppet i månaden.
webbplats: mathem.se

95. Sportamore
1 300 000 unika användare.
webbplats: sportamore.se

96. Intersport
1 300 000 unika användare.
webbplats: intersport.se

97. Kry
Kry har 1 200 000 unika användare varje månad och det är alltfler som vill använda tjänsten under coronatider. Sökbegreppet ”kry” används i genomsnitt 74 0000 gånger per månad på Google vilket är en ökning med 397% under de 12 senaste månaderna.
webbplats: kry.se

98. Komplett
1 200 000 unika användare.
webbplats: Komplett.se

99. SweClockers
1 200 000 unika användare.
webbplats: sweclockers.com

100. Hornbach
1 200 000 unika besökare. Är ett tysktägt bolag.
webbplats: hornbach.se

Slutligen om metoden

I de fall där företagen har haft två domäner exempelvis .se och en .com domän har vi oftast använt oss av den som haft flest användare men ibland räknas samman olika domäner.

Eftersom sammanställningen över Sveriges största webbplatser utgår från i huvudsak juni siffror som är en semestermånad så kan det finnas systemfel så vi kommer troligtvis göra nya mätningar vid andra tidpunkter.

Om du har en webbplats med mer än 1 miljon användare per månad och inte finns med i listan säg till – så kommer vi uppdatera den vid framtida undersökningar.

Share.

Redaktör

Jonathan jobbar som Digital PR-manager och Senior Outreach-specialist. Han har flera års erfarenhet och har bland annat jobbat i London på en prestigefylld SEO-byrå innan han tog steget och flyttade tillbaka till Sverige.

Comments are closed.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap