SEO konsulter

Möt vårt team med SEO-specialister. Vi har kontor i Stockholm och Göteborg.

trafik källor

Daniel Larsson

SEO konsult

Daniel har jobbat med webben sedan 1994 och att driva affärer digitalt. Han har jobbat många år som digital strateg för några av världens största varumärken är SEO-specialist inom tech SEO, marcom och sitter med i juryn för European Search Award. Här är baserad i Stockholm

Jonathan Björkman

SEO konsult

Jonathan är specialist på länkbygge och internationell outreach. Han har jobbat på några av världens främsta SEO-byråer i London.  Han håller även ihop alla våra projekt och skicklig på teknisk SEO. Jonathan är baserad i Göteborg.

Nathalie Martineau

SEO konsult

Nathalie är SEO-specialist och har jobbar med SEO kampanjer och content creation och ser till att våra kampanjer flyger. Hon är baserad i Göteborg.

Isak Tingrot

SEO konsult

Isak jobbar med content creation, SEO och copy till våra kampanjer. Han har jobbat internationellt med SEO på Malta i flera år och är baserad i Göteborg men bor i Bosnien.

Vad gör en SEO-konsult?

En SEO-konsult arbetar med SEO (sökmotoroptimering) och få mer besökare till en webbplats ofta i syftet att få mer kunder. I arbetsuppgifterna analyserar man, ger rekommendationer och förbättrar kontinuerligt webbplatser SEO konsult jobb är komplext och omfattar en mängd olika marknadsföringsdiscipliner och performance marketing. För att göra ett bra jobb måste man analysera webbplatsens ranking för olika sökord och hur olika sökord fungerar.

Vad omfattar jobbet som SEO-konsult?

Att arbeta som SEO-konsult är ofta strategiskt och operativt taktiskt och man jobbar ofta där man får bäst impact.

  • Att förstå kundens affärmål och affärslogik, bransch och marknadsmål
  • Sökbeteendeanalyser – att analysera hur ofta kunder söker på olika sökbegrepp i syfte att bygga en contentplan som maximerar kundresan och kundupplevelsen av sajten
  • Sökordsmappning – mappa sidor mot specifika sökord och gruppera sökorden i logiska grupperingar efter kundens sökintentioner
  • Onpage-optimering dvs få sidor att ranka för specifika sökord
  • Projektledning av olika typer av aktiviteter
  • SEO audits av webbsajter för att korrigera olika tekniska problem
  • Outreach och digital PR för att skapa länkar
  • Lokal sökmotoroptimering
  • Copywriting och förbättring av content marketing
  • Fokusera på konverteringsoptimering dvs öka konverteringsgraden så webbplatsen får mer leads
  • Konkurrentbevakning och hitta begrepp som driver trafik till konkurrenterna
  • Teknisk SEO för att se hur sajten indexerar och fungerar

Scroll to Top