Tema: Personalisering

Personalisering

Genom personalisering kan företag nå individerna

Det finns flera fördelar med ett datasystem som klarar av personlisering. Bland dessa finns ökade intäkter, förbättrad användning av marknadsaktivitetr och minskade kostnader för att skaffa nya kunder. Det är framförallt webbsystem som hanterar personalisering men tekniken används får kontinuerligt allt fler användningsområden av välkända varumärken exempelvis Colgate och tandborstning med bluetooth och Mc Donalds drivet-hrough system.

Verktyg för personalisering inom ehandel och webbsajter

Olika system som har personaliseringsmotor.

  • Dynamic Yield såg som en ledare inom området enligt Gartner’s 2020 Magic Quadrant for Personalization Engine.
  • Salesforce (Evergage)
  • Barilliance
  • Marketizator
  • Monetate
  • SaleCycle
  • Monestate
  • Episerver
  • I Adobes Experience platform finns personalisering med profil management
  • Emarsys
  • Richrelevance
  • Insider
  • Qubite
  • ZineOne
  • Attraqt
A/B-testning

Adobe Target

Adobe Target är Adobes verktyg för A/B-testning och något du kan använda för personalisering. Programmet…

Google Tag Manager

UpSellIt

Är ett marknadsföringsverktyg där man ser på kundresan från lead capturing och framåt. https://www.youtube.com/watch?v=sanrYEVwuDk Upsellit…

Google Tag Manager

AB Tasty

AB Tasty är en personaliserings plattform för optimering för marknadsförare och produktteam. Programmet har en…