Hem » Webb artiklar, nyheter och tips för att marknadsföra på webben » Personalisering och personaliseringsmotorer

Personalisering och personaliseringsmotorer

Communication - is the key to personal and career success. Smiling brown-haired man with blue eyes

Vad menas med personalisering? Få fördjupad information om vilka verktyg som finns för att personalisera en webbplats.

Genom personalisering kan företag nå individer

Det finns flera fördelar med ett datasystem som klarar av personlisering. Bland dessa finns ökade intäkter, förbättrad användning av marknadsaktivitetr och minskade kostnader för att skaffa nya kunder. Det är framförallt webbsystem som hanterar personalisering men tekniken används får kontinuerligt allt fler användningsområden av välkända varumärken exempelvis Colgate och tandborstning med bluetooth och Mc Donalds drivet-hrough system.

Verktyg för personalisering inom ehandel och webbsajter

Olika system som har personaliseringsmotor.

  • Dynamic Yield såg som en ledare inom området enligt Gartner’s 2020 Magic Quadrant for Personalization Engine.
  • Salesforce (Evergage)
  • Barilliance
  • Marketizator
  • Monetate
  • SaleCycle
  • Monestate
  • Episerver
  • I Adobes Experience platform finns personalisering med profil management
  • Emarsys
  • Richrelevance
  • Insider
  • Qubite
  • ZineOne
  • Attraqt

Om författaren

Digital strateg at Expandtalk | 076-023 56 84 | Website | + posts

Daniel Larsson började jobba professionellt med webben 1994. Han är utbildad civilekonom inom marknadsföring och har jobbat +20 år som senior SEO-specialist. Daniel har arbetat inhouse som webbansvarig och marknadsansvarig. Han har på byråsidan varit konsult för flera av Sveriges största varumärken och suttit med i juryn för Nordic Search Awards och European Search Awards.

Rulla till toppen