Hem » SEO » Söka eller byta digital byrå?

Söka eller byta digital byrå?

Digital byrå

Vill du byta digital byrå och ta digitala marknadsandelar?

Som företagare eller marknadschef behöver du få ditt företag att växa samtidigt som du förbättrar din vinst? Kanske har du gjort flera aktiviteter och processer för att maximera din omsättning men det lyfter ändå inte utan du har känslan att marknadsavdelningen och företaget står och stampar. När du gjort mängder av aktiviteter utan resultat kan det vara aktuellt att få externa digitala experter se över så att din digitala marknadsföring är effektiv.

Expandtalk är en digital byrå med spetskompetens inom SEO

Vi hjälper er med era digitala tillgångar och investeringar. Expandtalk är en digital byrå med säte i Stockholm och Göteborg.
Vi är en strategisk digitalbyrå som dagligen jobbar med digitala kanaler och brinner för kundupplevelser och sökmotoroptimering (SEO). Vi jobbar framförallt med att öka företags långsiktiga värde genom att driva affärer till webbplatser där det organiska söket ofta är den viktigaste delen men vi jobbar även med Google Ads och socialmedia.

  • Kreativ SEO innehåller flera olika delar: sökbeteendeanalyser, redaktionella texter, on-page optimering, länkbygge teknisk infrastruktur och rapportering
  • SEO är ett paraplybegrepp som omfattar olika metodersom gör att din webbplats och digitala tillgångar syns på nätet och framförallt på sökmotorer som Google.
  • Digital marknadsföring är en väsentlig del i marknadsstrategin. Den omfattar SEO optimering, social media, management, konverteringsanalys, planering och design.
  • Mycket av vårt jobb sker i nära dialog med kund och ofta ingår utbildning
  • Smarta rapporter inom SEO och analytics innebär att du kan utveckla webbsajten hela tiden. Du får också benchmarkrapporter hur din webbplats fungerar gentemot dina konkurrenter.
  • Den bästa SEO:n utgår alltid från slutanvändaren och deras sökbeteenden och upplevelse av en webbplats.

Vi har jobbat med en mängd olika webblösningar och CMS-system och föredrar att jobba i plattformar som vi vet är snabba och fungerar bra för SEO:n exempelvis WordPress. En stor del av vårt arbete sker i gränslandet mellan kommunikation, content, analys och digital marknadsföring där vi hjälper företag med deras digitala kundupplevelser och olika typer av kundresor. Digitala produkter designade och utvecklade med hjälp av data och insikter.

 

 

Om författaren

Digital strateg at Expandtalk | 076-023 56 84 | Website | + posts

Daniel Larsson började jobba professionellt med webben 1994. Han är utbildad civilekonom inom marknadsföring och har jobbat +20 år som senior SEO specialist. Daniel har arbetat inhouse som webbansvarig och marknadsansvarig. Han har på byråsidan varit konsult för flera av Sveriges största varumärken och suttit med i juryn för Nordic Search Awards och European Search Awards.

Scroll to Top
Scroll to Top