CXM

0

Vad är CXM?

CXM är en affärsdisciplin och förkortning som står för Customer Experience Management. Det är ett samlingsnamn som handlar om att förstå kundens upplevelse på djupet. CMX påverkar företagets strategier men även företagskultur och har stor påverkan hur du designar webbsystem och interaktion med kunderna. System måste anpassas efter kundresan och hur säljare, support och inte minst webben agerar med kunderna.

Framförallt Adobe använder begreppet i sin marknadsföring som under eventet Adobe Nordics 2020.

Share.

Redaktör

Har du en fråga som du vill ha svar av en SEO expert? Daniel Larsson bloggar inom digital marknadsföring och specialist på sökmotoroptimering. Ämnen han bloggar om handlar om digitala strategier som SEO, KPI:er, webbanalys, kryptovalutor och cybersecurity. Expandtalk är en nischad webbyrå i Stockholm som är specialiserad på sökmotoroptimering och content marketing. Vi jobbar med digital marknadsföring och är specialister på att öka trafiken och konverteringar på webbplatser.

Comments are closed.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap