Social Network

Kontakta oss kring skmotoroptimering tel. 08-545 56 89

Bäst på sökmotoroptimering

Det är en del sökmotorexperter som kämpar att komma högst upp på begreppet bäst på sökmotoroptimering – där de marknadsför sina tjänster men är det värt tiden?

Narcissism att lägga tid på prestigeord?

Många av de bästa sökmotoroptimerarna är narcissister och tycker de är skickliga för att komma högt upp på något obskyrt sökord. Bäst på sökmotoroptimering är en typiskt prestigefras som man kan vilja komma högst upp på för att därmed hävda att man är bäst på just sökmotoroptimering. Då kan du på goda grunder hävda att du levererar den högsta affärsnyttan och bästa resultatet, eller?

Faktum är att frasen bäst på sökmotorotoptimering ett väldigt litet sökbegrepp och det är bara 26 stycken sökningar per månad på Google så man kan tycka att det är ett prestige ord som det inte är värt att lägga nämnvärd tid på.

Lägger du också tid på prestigeord med liten volym?

Inom många branscher görs samma misstag – man lägger tid och energi på prestigeorden – inte sällan kan det vara en företagsledning eller styrelse som har en fix idé på vilka ord företaget ska positionera sig inom. Många visionärer har starka åsikter kring vilka sökord företaget borde synas på och hur designen ser ut på sidan – medan man missar det väsentliga i en webbplats och det som innebär att du får besökare – innehållet att kommunicera med sin kundgrupp och konverteringen att få kunder av alla som besöker webbplatsen. Ett bra innehåll, bra konverteringsoptimering och innehållsdesign är som en motorn i en vass bil.

Smartare sökmotoroptimering

Vi tycker det är bättre för att göra ordentliga marknadsundersökningar och använda market intelligence och se på de verkliga sökvolymerna. Inom en nisch handlar det ofta om att koncentrera sig på ämnen istället för enskilda sökord. När man undersöker vad man ska skriva borde det handla om vad kunden frågar om och rikta in sig på ämnet eller nischen och framförallt större sökord med låg konkurrens. Alla webbprojekt borde börja med en ordentlig marknadsundersökning kring vilka sökord, kategorier och kombinationsord man behöver synas på inom sin nisch innan du lägger energi på ordkombinationer som bäst på sökmotoroptimering