Vad är CRO?
CRO är en engelsk förkortning som står för Conversion Rate Optimization vilket på svenska är konverteringsoptimering och är en strategi för att öka andelen besökare …
A/B-testning är metoder som används för att se hur en sida fungerar när man har olika variationer på sidan. Börja med att identifiera dina mål och sätt upp en sida och sidan som ska utmana.
När man gör en A/B test slumpar man mellan sidorna tills man har ett statistiskt resultat vad som fungerar bäst baserat på vilken felmarginal du accepterar. Oftast fungerar det bäst att testa en sak i taget men det finns även mulitvariabla tester.
Man gör A/B-tester för att undvika satsa resurser på webbsajter som inte är effektiva. Det hjälper dig öka ROI (return on Investment) genom att öka konverteringsgraden och kundlojaliteten.
CRO är en engelsk förkortning som står för Conversion Rate Optimization vilket på svenska är konverteringsoptimering och är en strategi för att öka andelen besökare …
A/B-tester är en metod för att jämföra två olika versioner av en sak, till exempel en webbplats, en annons eller en app, för att se …
Crazy Egg är ett marknadsföringsverktyg för att undersöka och analysera kundbeteenden på webbplatser. Det är ett optimeringsverktyg som låter dig få en inblick i kundernas …