Så här blir du en Youtuber
Hur blir du känd på Youtube? Nästan alla 10-åringar i Sverige drömmer om en framtid som Youtuber och de har förebilder som JackSepticGuy och Pewdiepie …
Tillväxten inom digital video är enorm speciellt på Youtube. I Alphabets årsredovisning går det att se hur Youtube har ökat i omfattning och 2019 stod kanalen för en omsättning på 15 miljarder dollar vilket motsvarade 10% av Googles omsättning. Google köpte plattformen 2006 så det här är ett extremt lyckat företagsköp.
Hos många företag har Youtube blivit en misshandlad digital kanal som de i bästa fall använder som lagringsplats. Vi kommer se hur den här kanalen får alltmer betydelse. Idag är det kanalen där du kan nå yngre målgrupper men kommer växa även hos äldre målgrupper. För annonsörer ger det en stor möjlighet att nå sina målgrupper effektivare än någonsin.
Custom intent audiences (anpassade målgrupper)
Du är effektivt att använda Googles anpassade målgrupper (Custom Intent Audiences) för att öka inriktningsalternativen på Youtube.
Googles anpassade målgrupper gör det möjligt för digitala marknadsförare att rikta in sig mot en viss grupp personer som kan överväga att köpa eller investera i en specifik tjänst.
Hur blir du känd på Youtube? Nästan alla 10-åringar i Sverige drömmer om en framtid som Youtuber och de har förebilder som JackSepticGuy och Pewdiepie …
Vad är online marknadsföring? Online marknadsföring och marctech har utvecklats under de senaste åren och omfattar flera olika discipliner. Allt eftersom konkurrensen har ökat vill …
Online marknadsföring – den viktigaste kommunikationskanalen Läs mer »
Augmented Reality Marketing är ett nytt buzzword med stor potential.Precis som namnet låter handlar det om att förbättra och ge en utökad verklighet..
Nu kan du rikta annonser med kundmatch och rikta in din annonsering mot liknande kundsegment. Tekniken kallas för similar audiences based on customer email lists …
Customer match – matcha besökarna med din email lista Läs mer »