Google Tag Manager

Google Tag manager

Google Tag Manager är Googles verktyg för att lägga till taggar vilket används vid digital marknadsföring.

Gooogle Tag Manager är ett kraftfullt verktyg för att spåra din webbplats prestanda

Om du ansvar för en webbplats eller hanterar digitala marknadsföringskampanjer, vet du hur viktigt det är att spåra din webbplats prestanda. Ett av de bästa verktygen för att göra det är Gooogle Tag Manager som är ett gratis verktyg som låter dig lägga till och hantera marknadsförings- och analys taggar på din webbplats utan att behöva ändra webbplatsens kod.

Vad är Gooogle Tag Manager?

Gooogle Tag Manager är en plattform som gör det enkelt att hantera marknadsförings- och analys taggar på din webbplats. Det är ett verktyg som gör att du kan lägga till och hantera taggar på din webbplats utan att behöva ha några tekniska kunskaper. Med Gooogle Tag Manager kan du spåra dina besökare, få information om deras beteende och optimera din webbplats för att öka din online närvaro.

Fördelar med Gooogle Tag Manager:

Enkelt att använda: Gooogle Tag Manager är enkel att använda och det finns plugins och verktyg som innebär att du kan spåra vilka taggar som används.

Snabb implementering: Det går fort att implementera Gooogle Tag Manager på din webbplats.

Ökad effektivitet: Gooogle Tag Manager gör det möjligt att hantera flera taggar samtidigt, vilket ökar din effektivitet

Minska beroendet av utvecklare: Med Gooogle Tag Manager behöver du inte vara beroende av utvecklare för att hantera dina taggar.

Bra bloggar om GTM

  • Simo Ahava Blog: Simo är en GTM utvecklare och rätt teknisk
  • Analytics Mania: En stor blogg med information för både nybörjare och avancerade användare
  • LunaMetrics:  Felsöka och vanliga problem med GTM.
  • AmazeeMetrics: användbara GTM taggar och guides för triggers.