Hem » Google Tag Manager

Google Tag Manager

Google Tag manager

Google Tag Manager är Googles verktyg för att lägga till taggar vilket används vid digital marknadsföring.

Du kan använda GTM för att:

Bra bloggar om GTM

  • Simo Ahava Blog: Simo är en GTM utvecklare och rätt teknisk
  • Analytics Mania: En stor blogg med information för både nybörjare och avancerade användare
  • LunaMetrics:  Felsöka och vanliga problem med GTM.
  • AmazeeMetrics: användbara GTM taggar och guides för triggers.

Artiklar om produkter som använder Tag Manager

Bing marknadsföring

Bing är Microsofts sökmotor och den största konkurrenten till Google. Målgruppen som nås är ofta inte lika tekniska som de som använder Google och det är en sökmotor som många glömmer då man fokuserar sig på Google Ads och Facebook. Enligt Statscounters januari statistik 2020 har Bing en marknadsandel av sökmotormarknaden på 2.45% vilket kan … Läs mer

Remarketing – den effektivaste annonseringen!

Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringssätt. Det innebär att du marknadsför mot besökare som varit inne på en viss sida eller app för att få dem att komma tillbaka. Vi har själva använt remarketing och sett att det är en av effektivaste PPC kanalerna då upp emot 70% av … Läs mer

Remarketing

Hur fungerar Twitter annonsering

Vad är Twitter? Twitter är en gratis mikrobloggtjänst som gör det möjligt för registrerade medlemmar att sända korta inlägg som kallas tweets. Twitter är platsen där världens händelser utvecklas i realtid, vilket skapar unika konversationer för användarna. Twitter medlemmar kan sända tweets och följa andra användares tweets genom att använda flera plattformar och enheter. Värdefulla … Läs mer

Smartphone man sms texting at outdoor cafe on terrace in summer. Happy casual urban young adult

Pinterest – en bortglömd digital kanal som går att använda för ditt varumärke

Pinterest är den grafiska digitala kanalen för målgruppen som gillar bilder, snygga fotografier och brand. Pinterest är en stor kanal som är lätt att glömma bort bakom Google och de stora sociala kanalerna som Facebook, Twitter och Linkedin. Pinterest är en stor kanal framförallt inom inspirationsnischer som livsstil och heminredning. Vad som gör plattformen unik … Läs mer

Pinterrest och två kvinnliga designers

Audience Center 360

Google Audience Center är en datahanteringsplattform som hjälper dig att förstå din målgrupp på nya sätt. Det gör detta genom att organisera alla dina data på ett sätt som är enkelt att agera på. Detta gör det möjligt för dig att bättre anpassa upplevelserna åt dina kunder. I Google Tag Manager finns de här taggarna … Läs mer

Scrolla till toppen