Hem » Google Adwords » Vad är RSA?

Vad är RSA?

RSA är en förkortning inom Google PPC annonsering som står för Responsive Search Ads. Den gör det möjligt att kombinera flera olika annonser med olika rubriker och beskrivningar för att se vad som fungerar bäst. Det verkar som om Google föredrar det här annonsformatet.

Vad är bäst RSA eller ETA?
Ofta har RSA bättre Click Through Rate. Det finns även annonsformatet ETA som står för Expanded Text Ads och många debatter i PPC-världen handlar om vilket annonsformat av dessa som är bäst. Ofta har stora konton ETA annonser som är väl optimerade med sökord de större annonsörerna har också med sina varumärken i sina annonstexter.

Läs mer om RSA vs ETA

Om författaren

Digital strateg at Expandtalk | 076-023 56 84 | Website | + posts

Daniel Larsson började jobba professionellt med webben 1994. Han är utbildad civilekonom inom marknadsföring och har jobbat +20 år som senior SEO specialist. Daniel har arbetat inhouse som webbansvarig och marknadsansvarig. Han har på byråsidan varit konsult för flera av Sveriges största varumärken och suttit med i juryn för Nordic Search Awards och European Search Awards.

Scroll to Top
Scroll to Top