Optimerings verktyg

Olika verktyg för att optimera din webbplats. Det finns olika metoder beroende på vad du vill optimera som SEO optimering, konverteringsoptimering eller sociala media optimering. Olika verkyg visar dig olika saker så det är ofta effektivt att använda olika typer av verktyg.

Marketo – marketing automation

Det finns ett antal Marketo komponenter i Adobe Launch. Marketo är Adobes marketing automation verktyg som är både användbara för B2B företag och B2C företag. För B2B företag innebär det tjänster som lead nurturing, leads scoring och lead management. För B2C företag inkluderar marketing automation cross-selling, merförsäljning program för kundlojalitet, ROI analys för marknadsföring. Bounteous … Läs mer

Survicate

Är ett marknadsföringsverktyg som jobbar med att förstå hela kundresan. De jobbar med surveys, formulär och NPS (Netpromotor score). Hemsida: survicate.com https://www.youtube.com/watch?v=G0mKnSP1Ya0 Stöd i Google Tag Manager Till programmet finns det en native tagg som Google har stöd i Google Tag Manager.

AdRoll

Adroll är en AI-driven marknadsförings plattform som används för att bygga kundlojalitet och skapa fler kunder av besökarna med hjälp av retargeting. Audience targeting Cross Channel egnagment Retargeting Avancerad mätning och attributioner Adroll i Google Tag Manager Det finns en nativ tagg Google Tag Manager för Smart Pixel som gör det enkelt att installera till … Läs mer

Crazy Egg – verktyg för heatmaps

Crazy Egg är ett marknadsföringsverktyg för att undersöka och analysera kundbeteenden på webbplatser. Det är ett optimeringsverktyg som låter dig få en inblick i kundernas beteende på din webbplats. Det är en säljbooster som ger dig mer kontroll över dina affärsstrategier genom effektiva verktyg. Programmet är grundat av den digitala gurun Neil Patel som också … Läs mer

Scroll to Top