Mobil marknadsföring

mobil marknadsföringEn stor del av besökarna till webbplatser besöker dem från mobilen. Det är inte ovanligt att ungefär hälften av besökarna på en webbplats använder mobilen och därför är det nödvändigt att webbsajten är mobilvänlig men också att du annonserar för mobilen. Med den digital transformeringen som sker till mobilen konsumerar människor allt mer digitalt innehåll genom att titta på fler videor, spela fler spel, lyssna på mer musik, läsa fler böcker och använda fler appar än någonsin tidigare.

Läs våra artiklar om mobil marknadsföring

Mobilanpassad webbplats

Vad innebär en mobilanpassad webbplats? Allt fler använder mobilen när de besöker webbplatser. Det finns många sorters mobiler och därför är det nödvändigt att webbplatsen är responsiv. Med en mobilanpassad hemsida så avses att sidan är adaptiv dvs att webbsidans format är anpassat till de flesta enheter som besöker den. Mobilvänlig eller mobile friendly är … Läs mer

Kvinna som använder mobiltelefon

Tune

Tune partner marketing plattform är ett affiliatesystem för partnerships på mobilen och webben. Tidigare hette systemet HasOffers. De kör en partner marketing plattform som vänder sig både till annonsörer och nätverk. Webbplats: https://www.tune.com Stöd i Google Tag Manager Till Tune finns det en native tagg som Google har stöd i Google Tag Manager.

Mobil annonsering

Mobil annonsering på Google Google pushar hårt mobilannonsering och mobile ads och en stor del av annonseringen går mot mobiler. I sökresultatet har var det 2018 följande siffror kring CTR:en (click through raten) i sökresultatet: Mobilt sökresultat på Google: 2% betald sök (Adwords) 40,9% organiskt sök 57,1 klickar inte på sökresultatet på mobilen Källa: Rand … Läs mer

Mobilannonsering

Invoca Tags – mäter telefonsamtalen

Invoca hjälper marknadsförare att få konverterings rapportering och kampanjattribution från inkommande telefonsamtal. Invoca Tags är en komponent i Adobe Launch. Invoca ger samtalsdata och insikter i den digitala kundresan. Med Invocas Call intelligence-plattform kan marknadsförare analysera samtaloch knyta offlinekonverteringar till företagets digitala kostnader.

Xtremepush

Är ett marknadsföringsverktyg som klassificeras som en multichannel engagement & experience-plattform. Kanaler inkluderar; webb, app & Social Engagement. Xtremepush är speciellt stark som mobil marknadsföringsverktyg. https://xtremepush.com Stöd i Google Tag ManagerTill programmet finns det en native tagg som Google har stöd i Google Tag Manager.

Scroll to Top