Skapa effektivare e-postmarknadsföring
Användningen av e-post inom marknadsföring är en kanal som kan främja företagets varumärke, produkter, och tjänster samtidigt som det förbättrar kundlojaliteten. E-postmarknadsföring är en form …
Om leadshantering och få fler kunder: Leads är kunder som kommer in på din sajt utan att vara betalande kunder. Det kan tex handla om kunder som prenumererar på ett nyhetsbrev eller kontaktar företaget.
En strategi för ledningshantering kan hjälpa företag att fånga upp fler kvalitativa leads och öka konverteringsgraden, vilket i sin tur kan leda till en ökad intäkt.
En av de största utmaningarna som företag står inför när det gäller ledningshantering är att hantera en hanterbar volym av leads samtidigt som man bibehåller kvaliteten på dessa leads. Det är därför nödvändigt att ha en effektiv process för kundresan att kvalificera leads och föra dem genom försäljningsprocessen.
Det viktigt att ha en väldefinierad process för ledningshantering. En process som börjar med att identifiera målgruppen och sedan kvalificera leads baserat på företagets idealprofil.
Det finns olika metoder för att generera leads från olika digitala kanaler som SEO, social media ,videomarknadsföring, poddar, webbinarium, digital annonsering ha ett tydligt marknadsbudskap på webben.
Användningen av e-post inom marknadsföring är en kanal som kan främja företagets varumärke, produkter, och tjänster samtidigt som det förbättrar kundlojaliteten. E-postmarknadsföring är en form …
Hot och möjligheter med digital försäljning? Digitaliseringen inom försäljning och marknadsföring har på senaste åren inneburit en ny spelplan där det snabbt går att öka …
Digital försäljning och säljprocesser – tips för att lyckas digitalt Läs mer »
Allt fler personer använder röstsökning (eng. voice search) i mobilen och digitala assistenter när de söker på internet, men hur ska du anpassa din sökmotoroptimering …
Sökmotoroptimering för digitala assistenter och chattbotar Läs mer »
Artikel som handlar om hur du får fram leads och exempel på olika verktyg som du kan använda.
Growth hackers jobbar i mellanskiktet mellan marknadsföring och teknik med begrepp som: guerilla marknadsföring, UX-design, sociala nätverk, reputation management, email marknadsföring, seo och inte minst webbanalys.
Företaget LeadGenius är en startup som använder AI för att skapa personlig leads-information inom B2B. LeadGenius använder en egenutvecklad teknik, som består av AI och …