Tema: kundresa

kundresa

Vad är kundresan?

Kundresan omfattar alla touchpoints och erfarenheter en kund har när hen interagerar med ditt företag eller varumärke. Det omfattar allting och hela upplevelsen som kund.

Olika steg i kundresan inom B2C omfattar

  • Upptäcka tjänsten eller produkten genom att skapa traffik till webbsidan
  • Testa genom att skapa new qualified lead
  • Köpa och jobba med konverteringsgrader
  • Använda och förnya månadsvis eller aktivera användning
  • Förnya och behåll medlemmar

Genom att visualisera och analysera kundens touchpoints genom hela resan går det att få en tydligare bild av hur man ska påverka kunden. Genom att segmentera dina användare och automatisera i alla kanaler.

Vilka verktyg finns för att mäta och förbättra kundresan?

kundresa
0

Kundservice

Program för kundservice ZendeskHelpscoutSatisfactionFreshdeskGroove

Google Tag Manager
0

Survicate

Är ett marknadsföringsverktyg som jobbar med att förstå hela kundresan. De jobbar med surveys, formulär…

Google Tag Manager
0

UpSellIt

Är ett marknadsföringsverktyg där man ser på kundresan från lead capturing och framåt. https://www.youtube.com/watch?v=sanrYEVwuDk Upsellit…

Google Tag Manager
0

Snowplow analytics

Har ett marknadsföringsverktyg som är specialiserad mot event data och kundresor. https://www.youtube.com/watch?v=MVBlOJNTFf4 Hemsida: http://snowplowanalytics.com/ Stöd…

kundresa
0

AdRoll

Adroll är en AI-driven marknadsförings plattform som används för att bygga kundlojalitet och skapa fler…