Tema: kundresa

kundresa

Vad är kundresan?

Kundresan omfattar alla touchpoints och erfarenheter en kund har när hen interagerar med ditt företag eller varumärke. Det omfattar allting och hela upplevelsen som kund.

Olika steg i kundresan inom B2C omfattar

  • Upptäcka tjänsten eller produkten genom att skapa traffik till webbsidan
  • Testa genom att skapa new qualified lead
  • Köpa och jobba med konverteringsgrader
  • Använda och förnya månadsvis eller aktivera användning
  • Förnya och behåll medlemmar

Genom att visualisera och analysera kundens touchpoints genom hela resan går det att få en tydligare bild av hur man ska påverka kunden. Genom att segmentera dina användare och automatisera i alla kanaler.

Vilka verktyg finns för att mäta och förbättra kundresan?

Innovation Kundresan och CXM

CXM

Vad är CXM? CXM är en affärsdisciplin och förkortning som står för Customer Experience Management.…

kundresa

Kundservice

Program för kundservice ZendeskHelpscoutSatisfactionFreshdeskGroove

Google Tag Manager

Snowplow analytics

Har ett marknadsföringsverktyg som är specialiserad mot event data och kundresor. https://www.youtube.com/watch?v=MVBlOJNTFf4 Hemsida: http://snowplowanalytics.com/ Stöd…