Hem » Konverteringar » Sida 2

Konverteringar

KonverteringarHar du besökare, men kämpar för att generera online leads och försäljning? Många företag har problem med att omvandla sin trafik till försäljning. Se till att arbeta med en digital byrå som fokuserar på att förbättra din webbplats konverteringsgrad.

Målet med nästan alla digitala marknadsföringskampanjer är att generera konverteringar. Det snabbaste sättet att uppnå målet är att arbeta med specialister som har en historik att kunna öka konverteringsgraden för webbplatser. Högre konverteringsfrekvens innebär högre avkastning på marknadsföringen. Det är sannolikt att du betalar för trafik på ett eller annat sätt så ju högre din konvereringsgrad är desto bättre avkastning på din marknadsföringsbudget.

Det är mer kostnadseffektivt att arbeta med den organiska trafik istället för att  köpa mer trafik.  Ett fundament inom konverteringsoptimering och SEO är att förbättra användarupplevelsen. Genom att optimera för användaren så att de uppnår konverteringar lättare förbättras deras upplevelse av din webbplats.

Läs mer om konverteringsoptimering

Artiklar om konverteringar och konverteringsoptimering. Konverteringar handlar om när en mottagare av ett marknadsföringsbudskap gör någon form av aktivitet dvs svarar på call-to-action.

Ve Interactive

Är en programvara för kundupplevelser för att engagera användare och få dem att konvertera. Ve Interactive Taggar i Google Tag Manager Stöd i Google Tag ManagerTill programmet finns det en native tagg som Google har stöd i Google Tag Manager.

Scrolla till toppen