Konverteringar

KonverteringarHar du besökare, men kämpar för att generera online leads och försäljning? Många företag har problem med att omvandla sin trafik till försäljning. Se till att arbeta med en digital byrå som fokuserar på att förbättra din webbplats konverteringsgrad.

Målet med nästan alla digitala marknadsföringskampanjer är att generera konverteringar. Det snabbaste sättet att uppnå målet är att arbeta med specialister som har en historik att kunna öka konverteringsgraden för webbplatser. Högre konverteringsfrekvens innebär högre avkastning på marknadsföringen. Det är sannolikt att du betalar för trafik på ett eller annat sätt så ju högre din konvereringsgrad är desto bättre avkastning på din marknadsföringsbudget.

Det är mer kostnadseffektivt att arbeta med den organiska trafik istället för att  köpa mer trafik.  Ett fundament inom konverteringsoptimering och SEO är att förbättra användarupplevelsen. Genom att optimera för användaren så att de uppnår konverteringar lättare förbättras deras upplevelse av din webbplats.

Läs mer om konverteringsoptimering

Artiklar om konverteringar och konverteringsoptimering. Konverteringar handlar om när en mottagare av ett marknadsföringsbudskap gör någon form av aktivitet dvs svarar på call-to-action.

KPI – digitala KPI:er för marknadschefen och business managers

Vad är KPI:er? Vad betyder KPI? KPI är en förkortning som står för key performance indicator som traditionellt används av ekonomer för att mäta hur ett företag fungerar och hur bra affärerna går. På senare år har begreppet använts alltmer inom digital marknadsföring för att mäta marknadseffektiviteten. Hur används KPI:er av företag? KPI:er används i … Läs mer

Övergivna varukorgar

Övergivna varukorgar – ett gigantiskt problem för e-handlare

Ett fenomen inom e-handeln som drabbar nätförsäljare är då konsumenterna inte slutför sin transaktion och istället överger varor som de potentiellt skulle köpt. Eftersom konsumenter på nätet kan enkelt byta företag efter behov är deras lojalitet till varukedjor betydligt lägre än i fysiska butiker. En studie från ReadyCloud från 2018 visar att 75,52% av alla … Läs mer

UpSellIt

UpSellIt är ett marknadsföringsverktyg där du kan följa kundresan från lead capturing och framåt i köpprocessen. Upsellit använder data för att skapa personaliserade lösningar för att öka konverteringar, ordervärden och kundlojalitet. De använder remarketing exempelvis epost remarkering strategier och jobbar aktivt med övergivna kundvagnar i webbshoppar. De säger sig öka konverteringar med 15-25% genom att … Läs mer

Floodlight

Floodlight är ett system för Search Ads 360 och kampanjmanager, tidigare låg annonserna i Doubleclick, för att spåra och rapportera converteringar. Floodlight är enkelt att sätta upp med Google Tag Manager Floodlights Sales och Floodlight counter är delar som ingår i Google Tag Manager där taggar för Floodlight är förkonfigurerade (se bild).

Invoca Tags – mäter telefonsamtalen

Invoca hjälper marknadsförare att få konverterings rapportering och kampanjattribution från inkommande telefonsamtal. Invoca Tags är en komponent i Adobe Launch. Invoca ger samtalsdata och insikter i den digitala kundresan. Med Invocas Call intelligence-plattform kan marknadsförare analysera samtaloch knyta offlinekonverteringar till företagets digitala kostnader.

Scroll to Top