Internetmarknadsföring och marknadsföring av din webbplats

Internetmarknadsföring

Internetmarknadsföring är ett brett begrepp som kontinuerligt växer med nya områden.
Enligt analysgruppen Gartner finns det 3 syften med databasdriven marknadsföring.

1. Att optimera och spåra marknadsinvesteringar och att skapa bättre avkastning och mätbarhet
2. Att skapa bättre erbjudanden vilket skapar större engagemang och högre konvertering
3. Att förbättra kundupplevelsen och livstids lojaliteten hos kunden

Tidigare var det vanligt att marknadsföringsavdelningen och säljavdelningen jobbade i enskilda silos men vi tror att modern marknadsföring handlar om att de olika avdelningarna arbetar tillsammans med målet att skapa kundtillväxt och growth. Som marknadsförare gäller det att arbeta med vad kunder söker på och hur de läser information för att förstärka säljprocessen och komma in tidigt i säljprocessen. Modern marknadsföring handlar om att få insikter om hur man får med kvalificerade kunder i köpprocessen.

Vad gör dig unik?

Det finns mängder av olika digitala kanaler att ta hänsyn till som både kan stärka eller stjälpa ditt varumärke och webbplats. Vi vet att varje företag är unikt och vi vill använda de fördelarna som finns och särskiljer ditt företag från andra och identifiera möjligheter att tjäna pengar. Viktiga frågeställningar är vad ditt varumärke är. Vad som gör dig unik och vilka unika säljfördelar företaget har och naturligtvis hur du genererar business. Utifrån detta bygger vi ofta upp en strategi baserad på budget, företagets målgrupp och unika säljfördelar.

Vet du vad du behöver?

Vi hjälper dig att bygga ett starkare varumärke genom digital marknadsföring som skapar kvalificerade leads.

Kanaler och medel som förstärker din Internet marknadsföring

Med en relativt liten SEO-budget går det att konkurrera mot flera av de större bolagen genom att helt enkelt skaffa effektivare internetmarknadsföring. 

Exempel på tjänster som vi hjälper marknadsavdelningar med:

  • Marknadsföring av din hemsida
    Skaffa fler kunder genom sökmotorer och inbound marketing. Inbound marketing omfattar en mängd olika discipliner som sökmotoroptimering och marknadsföring i sökmotorer, content marketing, email utskick, länkbygge, bloggar och social media. Ofta behöver man lägga mycket tid att undersöka rätt sökord och att kontinuerligt optimera en webbplats.
  • Mediastrategi och PPC Management
    Management av betald media och Google annonsering – AdWords
  • Affiliate marknadsföring för att förstärka din SEO och varumärke
  • Native ads, native marketing och annonsering på nätet
  • Content marketing för din egna webbplats eller satelitsajter.
  • Rykteshantering (reputation management) där man bevakar ryktet på nätet och förbättrar vad som finns skrivet.
  • SEO audits där vi går igenom onsite optimering, länkar och infrastruktur, och analys av sökordsoptimering
  • Konverteringsoptimering
    CRO (Conversion Rate Optimization) omfattar tester där man ser om gränssnittet fungerar och om det konverterar och skapar nya kunder på ett effektivt sätt
  • Analys av webbplatser vilket ofta görs i program som Google Analytics och Omniture. Jobbet är ofta att ta fram mätvärden och mäta rätt saker så man får ut det mesta av sin statistik.
  • Social media management och social media handlar om tekniker för att synas i socialmedia som Facebook, Twitter, Instagram och Pinterest mfl.
  • Annonsering i sociala medier som Facebook och Twitter
  • Lokal marknadsföring för att förbättra din synlighet på nätet i ditt närområde
  • Marketing automation

 

Hur sprider du ditt företags budskap på nätet?

Det är ingen mening att ha en webbplats om ingen hittar dig. Du vet att SEO är viktigt och kanske verksamhetskritiskt för ditt företag men du har andra saker som är minst lika viktiga om du vill ha hjälp så kontakta oss vi är specialister på internet marknadsföring och kan hjälpa dig.

Förstå grunderna i SEO, Google AdWords och Google Analytics, på bara en dag.
Läs mer om våra utbildningar och kurser