Google Ads (Adwords)

Google Ads

Google Ads  (tidigare namnet var Google Adwords) och tips, verktyg och guider för sökannonsering. Google Ads är ett sätt att annonsera på nätet och som direkt skaffar dig nya besökare. Det finns olika annonseringsnätverk på Google Adwords och Google kommer hela tiden med produktnyheter  och nya funktioner vilket innebär att de som använder systemet hela tiden måste optimera sina annonser.

Olika typer av nätverk hos Google
Exempel på Google annonser är söknätverket och display nätverket men det finns även nya annonssätt som remarketing, produktlistor och Google släpper produktnyheter som först är i beta-versioner kring annonser för vissa nischer exempelvis inom bilbranschen och resor.

Att optimera Google Ads
För att kunna optimera ett Adwords konto behöver man veta målsättningar med kontot som hur högt täckningsbidrag som man är villig att betala för en produkt. Andra delar som man ser över är kvalitetsresultat så besökarna kommer till bra webbsidor. Har du ett högt kvalitetsresultat innebär det att du får rabatt för dina annonser och de blir billigare för dig att nå ut till din målgrupp och ett lågt kvalitetsresultat innebär att du kan tvingas betala mer för annonseringen än dina konkurrenter.

Exportera till USA

Vill du expandera och exportera dina produkter till USA? USA är en av Sveriges viktigaste handelspartner och den största exportmarknaden utanför EU med en konsumentmarknad med 325 miljoner människor. Det finns många entreprenörer som vill expandera sin rörelse till USA.  Sveriges export till USA motsvarar 90 miljarder kronor men i en alltmer digitaliserad värld blir … Läs mer

Frihetsgudinnan - exportera till USA

Marknadsföring under coronakrisen

Analys: Viktigt att veta för marknadsförare under coronakrisen Företag tvingas anpassa sig efter de nya förutsättningarna och anpassa både budskap och kommunikation. Här är några insikter hur du kan göra för att nå ut med din digitala marknadsföring och stärka företagets erbjudande. Digitalisera dina affärsmodeller och bygg upp din kapacitet kring digital marknadsföring I företagen … Läs mer

Marknadsföring corona

Remarketing – den effektivaste annonseringen!

Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringssätt. Det innebär att du marknadsför mot besökare som varit inne på en viss sida eller app för att få dem att komma tillbaka. Vi har själva använt remarketing och sett att det är en av effektivaste PPC kanalerna då upp emot 70% av … Läs mer

Remarketing

Google Adwords specialist

Vad är Google Ads? Så här går det till annonsera på Google Google Ads (tidigare Adwords) är den betalda annonsytan som dyker upp högst i Googles sökresultat. Genom annonsnätverket visas annonser på relevanta sökbegrepp för kunder som söker på det du erbjuder. Google Ads omfattar flera olika tjänster i Google söket som söknätverket, displayannonsering och … Läs mer

Scroll to Top