Google Ads (tidigare namnet var Google Adwords) och tips, verktyg och guider för sökannonsering. Google Ads är ett sätt att annonsera på nätet och som direkt skaffar dig nya besökare. Det finns olika annonseringsnätverk på Google Adwords och Google kommer hela tiden med produktnyheter och nya funktioner vilket innebär att de som använder systemet hela tiden måste optimera sina annonser.
Olika typer av nätverk hos Google
Exempel på Google annonser är söknätverket och display nätverket men det finns även nya annonssätt som remarketing, produktlistor och Google släpper produktnyheter som först är i beta-versioner kring annonser för vissa nischer exempelvis inom bilbranschen och resor.
Att optimera Google Ads
För att kunna optimera ett Adwords konto behöver man veta målsättningar med kontot som hur högt täckningsbidrag som man är villig att betala för en produkt. Andra delar som man ser över är kvalitetsresultat så besökarna kommer till bra webbsidor. Har du ett högt kvalitetsresultat innebär det att du får rabatt för dina annonser och de blir billigare för dig att nå ut till din målgrupp och ett lågt kvalitetsresultat innebär att du kan tvingas betala mer för annonseringen än dina konkurrenter.
Vill du expandera och exportera dina produkter till USA? USA är en av Sveriges viktigaste handelspartner och den största exportmarknaden utanför EU med en konsumentmarknad med 325 miljoner människor. Det finns många entreprenörer som vill expandera sin rörelse till USA. Sveriges export till USA motsvarar 90 miljarder kronor men i en alltmer digitaliserad värld blir … Läs mer
Analys: Viktigt att veta för marknadsförare under coronakrisen Företag tvingas anpassa sig efter de nya förutsättningarna och anpassa både budskap och kommunikation. Här är några insikter hur du kan göra för att nå ut med din digitala marknadsföring och stärka företagets erbjudande. Digitalisera dina affärsmodeller och bygg upp din kapacitet kring digital marknadsföring I företagen … Läs mer
Vad är PPC annonsering? PPC är en förkortning som står för Pay Per Click. Det är en annonsform som används inom internet reklam på Google Ads, Bing och social media. Vid PPC betalar man för varje besökare som klickar på annonsen. Fördelen med PPC är att du ser resultat direkt och det är den vanligaste … Läs mer
Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringssätt. Det innebär att du marknadsför mot besökare som varit inne på en viss sida eller app för att få dem att komma tillbaka. Vi har själva använt remarketing och sett att det är en av effektivaste PPC kanalerna då upp emot 70% av … Läs mer
Vad är smart goals? En del sajter kan ha svårt att mäta konverteringar då kan Smart Goals från Google vara ett alternativ. Smarta mål är ett nytt mål i Google Analytics som använder maskininlärning för att undersöka dussintals signaler om besökarna för att avgöra vilka av dessa som mest sannolikt kommer att resultera i konverteringar. … Läs mer
Vad är Google Ads? Så här går det till annonsera på Google: Google Ads (tidigare Adwords) är den betalda annonsytan som dyker upp högst i Googles sökresultat. Genom annonsnätverket visas annonser på relevanta sökbegrepp för kunder som söker på det du erbjuder. Google Ads omfattar flera olika tjänster i Google söket som söknätverket, displayannonsering och … Läs mer
Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Vi antar att det är ok för dig, men du kan välja bort våra cookies om du vill. Cookie inställningarACCEPTERA
Privacy & Cookies Policy
Privacy översikt
Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. av dessa cookies lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att de grundläggande funktionerna på webbplatsen ska fungera. Vi använder även cookies från tredje part som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder den här webbplatsen. Dessa cookies kommer endast att lagras i din webbläsare med ditt medgivande. Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies. Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din surfupplevelse.
Nödvändiga cookies (eng. Necessary cookies) är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar inte någon personlig information.