Ecommerce

E-handel

Behöver du uppgradera din digitala handelsplattform?

Att uppgradera sin ehandelsplattform kan vara komplext och kritiskt för din verksamhet och omfattar ofta komplexa områden som säkerhet och SEO.

Tjänster inom ecommerce omfattar

Att utveckla en digital strategi inom ecommerce kan omfatta flera olika steg.

  • Uppdatering av e-handelsstrategin
  • Val av plattform
  • Design och digital experience-design
  • Synlighet, innehåll och kommunikation
  • SEO
  • Mobiltet
  • Optimering och affärsutveckling
  • Outreach för att skapa länkar

Artiklar om ecommerce

Här hittar du alla blogginlägg om ehandel. webbshoppar och ecommerce. Vi har erfarenhet av olika ehandelssystem som Magento, Litium, Episerver och Woocommerce (WordPress).

E-handel

Starta e-handel

Vad är viktigt att tänka på inom e-handel? Det räcker inte med att sätta upp en webbshop och tro att du får kunder direkt. En effektiv strategi omfattar prissättning och ett ekonomiskt tänkande kring logistik och supply-chain management, effektiv marknadsföring som att driva organisk trafik till sajten och att få dessa att konvertera. I Sverige … Läs mer

Webshop och ehandel - fotografi på en kvinna som jobbar med en webbshop

Ecommerce – öka försäljningen till din e-handel med effektivare SEO

Har du problem att öka tillväxten och omsättningen genom att skapa mer försäljning online? Genom SEO kan vi hjälpa dig att få fler online transaktioner. E-handeln utgör en allt större andel av detaljhandeln och fler företag börjar utveckla en strategi som är baserad på SEO och Google. För en e-handel är SEO:n verksamhetskritisk Vill du … Läs mer

Att migrera och byta hemsida - fotografi på kvinna som planerar att byta webbplats

Konsten att migrera till en ny hemsida utan att tappa dina besökare

Glöm inte bort det här när uppdaterar din webbplats Att uppdatera sin webbplats och skaffa sig en ny hemsida är något som de flesta företag tvingas till med jämna mellanrum – men det finns fallgropar när du uppdaterar till en ny plattform eller byter plattform. Det är många faktorer du måste kontrollera som marknadschef eller … Läs mer

Detaljhandel

Omnikanal strategier & omnichannel marketing

Omnikanal strategi – ett integrerat system Trenderna inom näthandeln har blivit allt mer komplexa. Försäljningsorganisationer och marknadsavdelningar måste jobba med pris, plats, sortiment och service för att lyckas i den allt hårdare konkurrensen. Varumärken som Amazon, Alibaba, Walmart, Clas Ohlson och IKEA satsar allt hårdare på digitaliseringen vilket leder till tillväxt. Dessutom har det tillkommit … Läs mer

Online marknadsföring

Online marknadsföring – den viktigaste kommunikationskanalen

Vad är online marknadsföring? Online marknadsföring och marctech har utvecklats under de senaste åren och omfattar flera olika discipliner. Allt eftersom konkurrensen har ökat vill företag styra kundresan och information hur användarna får fram information. Marknadsförare skiljer mellan B2C (Business to Consumer) och B2B (Business to Business) marknadsföring. Även om man kan få besökare till … Läs mer

E-handels strategi - människor på en gata

Skapa en effektiv strategi för din e-handel

Hur skapar du en effektiv strategi som driver en framgångsrik e-handel? En stor del av att driva webbsajt är att ha fokus på försäljning och att det fungerar. Att lönsamheten är hög och att man säljer varor med bra täckningsbidrag Att den organiska synligheten utvecklas positivt Att ha kontroll över Google Ads annonseringen så man … Läs mer

Scroll to Top