Demandbase – en ledande aktör inom Acount Based Marketing (ABM)
Demandbase är en kraftfull plattform som kan ge insikter om kunders beteenden och hjälper till att skapa en mer relevant och personlig upplevelse. Demandbase använder sig av avancerad teknik som AI och maskininlärning för att samla in och analysera data om kunderna. Med denna data går det att identifiera de mest värdefulla kunderna, förstå deras beteenden och önskemål, och anpassa vår marknadsföring och försäljningsstrategin. Detta leder till en ökad ROI och en förbättrad kundupplevelse.
En av de största fördelarna med Demandbase är dess förmåga att segmentera kunderna och målgrupper baserat på olika kriterier, som företagets storlek, bransch, geografiska läge och beteenden på vår webbplats. Detta gör det möjligt för oss att skapa mer riktade och relevanta kampanjer och meddelanden till våra kunder, vilket i sin tur ökar sannolikheten för en konvertering.
Verktyg för Account Based Marketing (ABM)
Demandbase är specialiserad på account based marketing och kunderna använder ett ett B2B konto som man kan använda i Adobe Analytics för att segmentera trafik och beteenden i olika sektorer. Demandbase är också ett kraftfullt verktyg för account-based marketing (ABM). ABM är en strategi som fokuserar på att bygga starka och långsiktiga relationer med våra viktigaste kunder och prospekt.
Programmet går att installera i Adobe Launch
Läs mer på: https://www.demandbase.com/
Om författaren
Daniel Larsson började jobba professionellt med webben 1994. Han är utbildad civilekonom inom marknadsföring och har jobbat +20 år som senior SEO-specialist. Daniel har arbetat inhouse som webbansvarig och marknadsansvarig. Han har på byråsidan varit konsult för flera av Sveriges största varumärken och suttit med i juryn för Nordic Search Awards och European Search Awards.