Analytics og webanalyse

Vad är analytics?

Analytics omfattar framförallt webanalytics men även social analytics för sociala medier och YouTube analytics. Inom analytics området finns olika discipliner som konkurrentanalys, performance analytics, call analytics och attributioner.

KPI – digitala KPI:er för marknadschefen och business managers

Vad är KPI:er? Vad betyder KPI? KPI är en förkortning som står för key performance indicator som traditionellt används av ekonomer för att mäta hur ett företag fungerar och hur bra affärerna går. På senare år har begreppet använts alltmer inom digital marknadsföring för att mäta marknadseffektiviteten. Hur används KPI:er av företag? KPI:er används i … Læs Mere

Kunsten at migrere til et nyt websted uden at miste dine besøgende

Glöm inte bort det här när uppdaterar din webbplats Att uppdatera sin webbplats och skaffa sig en ny hemsida är något som de flesta företag tvingas till med jämna mellanrum – men det finns fallgropar när du uppdaterar till en ny plattform eller byter plattform. Det är många faktorer du måste kontrollera som marknadschef eller … Læs Mere

Migrerer og ændrer websted - fotografering af kvinde, der planlægger at ændre websted

Remarketing – den effektivaste annonseringen!

Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringssätt. Det innebär att du marknadsför mot besökare som varit inne på en viss sida eller app för att få dem att komma tillbaka. Vi har själva använt remarketing och sett att det är en av effektivaste PPC kanalerna då upp emot 70% av … Læs Mere

Remarketing

Adobe Analytics

Adobe Analytics är Adobes analysprogram som tidigare hette Omniture och köptes upp av Adobe 2009. Det är numera en del av Adobe Launch och Experience Cloud.  Adobe Analytics används för att mäta besökarna till en webbplats på liknande sätt som Google Analytics och du kan segmentera och mäta besökarnas webbaktiviteter i realtid. Adobe Analytics är … Læs Mere

Scroll til toppen