Försäkringar – att bygga en strategi med contentmarketing

Försäkringsbranschen har gått in i den digitala tidsåldern. Konsumenternas föränderliga behov och förväntningar ställer större krav på de befintliga försäkringsbolagen. Försäkringsbolagen måste anpassa sig med digitala erbjudanden och avancerad analys – vilket ger möjlighet till affärsutveckling och att leverera nya försäkringslösningar. Utmaningarna inom försäkringsbranschen är att upprätthålla en god lönsam och tillväxt i en miljö där konkurrensen har ökat. Åldersförändringen bland kunderna och lågräntan medför också stora förändringar hur försäkringsbolagen kommunicerar med sina kunder. Dessutom är reglerna för försäkringar komplexa och det är ett svårt område att sätta sig in i. Content strategin och bra webbplatser är vitala delar i den digitala strategin och kommunikationsplanen.

Content marketing inom försäkringsbranschen

Försäkringsbranschen är extremt hård nisch med många aktörer som försöker jobba med att få besökare till sin webbplats och därmed nya kunder. Att skaffa kunder genom Google Annonsering är något som blir väldigt dyrt om man inte har förutsättningarna och skapar bra innehåll.

Köpaförsäkring.se – vår konsumentblogg om försäkringar!
Vi blev intresserade av branschen och satte upp en informationsportal så att konsumenter själva skulle få bra och nyttig information om försäkringsdjungeln. I tidigare jobb har vi även jobbat med olika försäkringsbolag så vi hade kunskap om försäkringar. Vi har byggt en informationsportal om försäkringar med kundinformation för den som vill få allmän information om försäkringar.

Kontakta oss genom att fylla i formuläret till höger så kan vi prata mer eller ta en förutsättningslös fika om du vill veta mer.