Social Network

Kontakta oss kring skmotoroptimering tel. 08-545 56 89

Finans och ekonomi

Nya utmaningar och content marketing inom finansmarknaden

Finansiella institutioner står inför stora utmaningar. Intäkter och vinst källor kommer att förändras i en konservativ bransch. Affärsmodeller förändras och trycket på kostnadsjakt kommer öka på de tradtionella finansbolagen. Samtidigt har kund beteenden förändrats eftersom allt fler söker information på nätet. Myndigheter som finansinspektionen har ökad kontroll kring hur finansbolagen sköter sig. Vissa företag kommer lyckas med att bibehålla eller förbättra sin lönsamhet, medan andra misslyckas med att anpassa sig digital.

 

Att synas digitalt

Finansiella tjänsteleverantörer misslyckas ofta med att bygga och underhålla dynamiskt innehåll. Flera finansiella företag kämpar idag med sociala medier och hur de ska synas på nätet. Allt fler finansiella aktörer har börjat förstå att det räcker inte med att ha en snygg webbsida i synnerhet om du inte har har några besökare eller läsare.

 

Börja med sökmotoroptimering

De flesta finansbolagen har inte börjat med sökmotoroptimering och deras webblösningar är väldigt dåligt gjorda och uppsatta. Med SEO kan du skaffa kunder och få fler besökare. Det finns väldigt mycket vi kan göra i finansbranschen för att öka marknadsvärdet på ditt företag och skaffa fler kunder. Att en webbplats är snygg betyder inte att den fungerar speciellt bra. Tyvärr är många ovetande vad som händer på i koden på sajterna. En del VD:ar nöjer sig med att ha en sajt som ser bra ut men form och design är bara toppen på isberget. Jobbet för digitala marknadsförare är ofta betydligt större och det är en stor del av isberget som du inte ser men som kan finnas dolt under vattenytan.

 

Skaffa leads inom B2B

Contentmarketing och sökmotoroptimering är ett effektiva metoder att skaffa fler kunder inom B2B. Läs mer om leadshantering

 

Se utvecklingen med big data

Placeringar och riskkapital och förhandsinformation om företag och placeringar Vi tror att riskkapital kommer i allt högre grad vara baserade på big data och inom SEO finns det flera mätvärden som borde intressera investerare och entreprenörer. Vi kan få fram detaljerad statistik kring en webbplats eller företag och se hur de presterar exempelvis hur hög synligheten är, trender eller ifall den har några besökare.

 

Undersök om lanseringar kommer att lyckas Det går att se på sökvolymer ifall en större produkt kommer lyckas redan vid sin lansering genom att undersöka sediment och hur kunderna upplever en produktlansering. Inom aktiehandel går det att jämföra besöksantal, sökvolymer till olika webbplatser och mäta varumärkets styrka på Google innan delårsrapporter blir offentliga!

 

Våra ekonomibloggar kan hjälpa dig i din marknadsföring

Vi har exklusiva sajter som har fokus på finans och ekonomi och vi skriver om olika ämnen som fonder, placeringsråd, hedgefonder, guld, räntor, sparande, försäkringar och fonder. Eftersom många av våra sajter har flera år så har vi skapat trovärdighet inom de nischer som vi skriver om.

Att anlita en seo-expert på finansmarknaden

För att synas på nätet måste ert företag själva bygga upp kompetens inom sökmotoroptimering. Att använda en extern expertresurs för sökmotoroptimering och med ekonomi som specialitet kan göra att dina marknadsföringskampanjer inom contentmarketing lyfter från genomsnittet till en mycket värdefull investering.

Mediainvesteringar
Om du har en tjänst eller produkt där du vet vad täckningsbidraget ligger på går det relativt enkelt att räkna ut hur mycket du kan spendera på olika online aktiviteter.  

Vi har flera webbplatser som är ekonomirelaterade

Flera sajter som vi byggt handlar om att köpa och sälja olika föremål exempelvis bostäder, exklusiv konst och båtar. Utöver våra egna bloggar har vi tillgång till bloggare genom några av de starkaste affiliatenätverken och vi vet hur man får fram de starkaste sajterna inom den nischen som du jobbar inom. Flera av sajterna har redan idag många besökare och hög ranking på Google men de har framtiden för sig.

Eftersom vi har många bra domännamn och ett starkt fokus på kommunikation har vi inga uppstartstider. Du är välkommen att ta kontakt med oss om du vill veta mer eller ifall du har någon spännande idé som du vill marknadsföra eller ha en strategi utredning kring!

Kontakta oss genom att fylla i formuläret till höger så kan vi prata mer eller ta en förutsättningslös fika!