Analytics och webbanalysAnnonseringMedieplanering ComScore – verktyg för att utvärdera media december 1, 201834 views0 Share By daniel larsson Share Comscore har marketing insights och används för att planera och utvärdera media över olika plattformar. Med plattformen kan man mäta och annonsera mer effektivt. I deras produktverktyg finns Market analyticsAudience analyticsSocial studio Comscore i Google Tag Manager I Google Tag Manager finns det en tag för comScore Unified Digital Measurement vilket innebär att det är enkelt att installera på webbservern. Dela daniel larssonHar du en fråga som du vill ha svar av en SEO expert? Daniel Larsson är specialist på sökmotoroptimering och sitter med i juryn för Nordic Search Awards och European Search Awards. Website Twitter Facebook Instagram Linkedin Pinterest
Annonsering Online annonsering Annonsmarknaden har förändrats under de senaste 20 åren där digital annonsering idag står för mer ... By daniel larssonmars 25, 2021
Internet strategi Webbanalys – ett datadrivet synsätt använder data för att öka försäljningen Vi hjälper till att analysera din data och statistik från din webbplats och verksamhet. By daniel larssonnovember 12, 2020
Bloggar Konsten att migrera till en ny hemsida utan att tappa dina besökare Glöm inte bort det här när uppdaterar din webbplats Att uppdatera sin webbplats och skaffa ... By daniel larssonoktober 1, 2020
Marknadsföring KPI – digitala KPI:er för marknadschefen och business managers Vad är KPI:er? Vad betyder KPI? KPI är en förkortning som står för key performance ... By daniel larssonaugusti 2, 2020
Marknadsföring Remarketing – den effektivaste annonseringen! Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringssätt. Det innebär att ... By daniel larssonjuni 18, 2020
Google Smart Goals – Ett smart sätt att målstyra din webbplats Vad är smart goals?En del sajter kan ha svårt att mäta konverteringar då kan Smart ... By daniel larssonmaj 1, 2020