Bing marknadsföring

0
bing sökmotor

Bing är Microsofts sökmotor och den största konkurrenten till Google. Målgruppen som nås är ofta inte lika tekniska som de som använder Google och det är en sökmotor som många glömmer då man fokuserar sig på Google Ads och Facebook.

Enligt Statscounters januari statistik 2020 har Bing en marknadsandel av sökmotormarknaden på 2.45% vilket kan jämföras mot Googles siffror på 92.51%. En av deras styrkor är deras reward program som ger poäng för användare för attsöka på shopping i sökmotorn. Bing är framförallt populär i USA, Storbritannien (23%-25% marknadsandel) och Taiwan (24-26% marknadsandel.

Fördelar med bing

Ofta är priset att annonsera på Bing lägre än på Google Ads. Det går att använda samma annonser som man använder i Google Ads.

Stöd för Bing i Google Tag Manager

Google Tag Manager har stöd för Bing annonser (se bild).

Share.

Redaktör

Har du en fråga som du vill ha svar av en SEO expert? Daniel Larsson bloggar inom digital marknadsföring och specialist på sökmotoroptimering. Ämnen han bloggar om handlar om digitala strategier som SEO, KPI:er, webbanalys, kryptovalutor och cybersecurity. Expandtalk är en nischad webbyrå i Stockholm som är specialiserad på sökmotoroptimering och content marketing. Vi jobbar med digital marknadsföring och är specialister på att öka trafiken och konverteringar på webbplatser.

Comments are closed.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap