Artificiell intelligens

Artificiell intelligens inom marketing

Organisationer kommer investera alltmer i AI-funktioner för att  kunna påskynda digitaliseringen, anpassa sin kundservice och öka produktiviteten. Värdet av AI och maskininlärningsverktyg är beroende av den data som ingår i algoritmerna.

Lagstiftning

Den 21:a april 2021 publicerade Europeiska komissionen ett förslag för reglering av AI vilket är det första legala ramverket kring teknologin.

Företag som ligger långt framme inom AI

De stora företagen som Microsoft, Google, Nvidia och Amazon satsar hårt på AI plattformar  och använder det så fort det är möjligt.

Två affärsmän

Leadgenious – AI lösning som skapar leads inom B2B

Företaget LeadGenius är en startup som använder AI för att skapa personlig leads information inom B2B. LeadGenious använder en egenutvecklad teknik, som består av AI- och machine learning baserade tekniker för att leverera anpassad leadgenerering. Programmet gör det möjligt för B2B-försäljnings- och marknadsföringsorganisationer att få kontakt med sina prospekt via unika och personliga datalösningar.

Försäljningsteam

Exceed – robotiserar försäljningen

Exceed.ai är en AI-driven försäljningsassistentplattform som automatiskt kommunicerar med leads och gör det möjligt för försäljnings- och marknadsföringsteam att skala upp sin verksamhet.  Verktyget använder AI för att automatiskt säkerställa att alla leads följs upp, kvalificeras och vårdas och leder till bokade och möten som är klara att sälja till Exceed.ai följer upp varje lead … Läs mer

Rankbrain - kod på et fönster

Rankbrain – om AI och Googles ranking algoritm

Tidiga versioner av sökalgoritmer var primitiva och enkla att manipulera och byggde på metataggar, länkar och textinnehåll. Under den perioden var SEO-byråerna och marknadsavdelningarna många gånger snabba och manipulerade HTML-koden. Rätt tidigt började olika sökmotorer att justera sina algoritmer och komplettera med olika filter som förhindrade att rankingen manipulerades Google har i stort sett slutat att … Läs mer

deep learning

Deep learning

Vad är deep learning? Deep learning (svenska= djupa lärande) är en underkategori av maskininlärning som är en underkategori av artificiell intelligens. Deep learning handlar om artificiella neurala nätverk och är källan till mycket av den hype som omger AI (artificiell intelligens)  idag. Bakom hypen finns stora tech företag och tros påverka flera branscher som transport, … Läs mer

Scroll to Top