Att förbättra ROAS (Return on Ads Spend)
ROAS (Return on Ads Spend) och hur du kan förbättra och få lägre annons kostnader för Adwords. ROAS är en bra metod som framförallt används …
Analytics och att mäta effektiviteten av den digitala marknadsföringen är en stor utmaning för de flesta företag. För att kunna mäta marknadskampanjer behövs olika digitala verktyg, men även analytiker för att kunna skapa insikter för management och tolka olika KPI:er. Detta leder i sin tur ofta till operationella åtgärder som på olika sätt förbättrar företaget.
Många förknippar analys synonymt med Google Analytics, men det finns många fler verktyg för att mäta effektiviteten av olika annonsprogram – heatmaps, A/B-test, SEO och olika taggar för att nämna några. Vår analytics och analyslösning är en kraftfull plattform som hjälper dig att dra nytta av dina data och omvandla dem till värdefulla affärsinsikter.
Vi förstår vikten av att kunna kommunicera och dela insikter med ditt team och andra intressenter. Vår plattform ger dig möjlighet att skapa anpassade rapporter och interaktiva dashboards som tydligt och överskådligt visar relevant information och nyckeltal. Du kan enkelt dela dessa rapporter och dashboards med dina kollegor och beslutsfattare för att säkerställa samarbete och en enhetlig förståelse.
Att analysera en webbplats går att göra på olika sätt och ofta börjar vi med en utförlig mätplan och olika typer av KPI:er. Mätplanen är nödvändig för att se till att man kan mäta alla olika mätbara tal och konverteringar. Vi hjälper dig att analysera resultat, identifiera förbättringsområden och implementera åtgärder för att maximera din verksamhetsprestanda och effektivitet.
Dels kan du mäta själva webbplatsen, dels kan du också mäta annonseringen på Google Ads och i sociala medier. Ofta handlar analysen om att hitta avvikelser och var det finns förbättringspotential. Vi erbjuder verktyg för prediktiv analys, maskininlärning och avancerad visualisering för att förutsäga framtida trender, identifiera möjliga risker och upptäcka nya affärsmöjligheter. Kontakta oss idag för att ta reda på hur vår analytics och analyslösning kan hjälpa dig att omvandla dina data till värdefulla insikter och ta dina affärsbeslut till nästa nivå.
Läs mer om:
ROAS (Return on Ads Spend) och hur du kan förbättra och få lägre annons kostnader för Adwords. ROAS är en bra metod som framförallt används …
Det är många webbansvariga som tror de har bättre statistik till deras webbplats än de i verkligheten har. Problemet är att det förekommer spam i …
Vill du veta hur hur din sajt fungerar i sökmotorer och hur din online marknadsföring presterar? Det är nödvändigt att mäta din webbplats med relevanta …