12 digitala trender som förändrar världen 2023
För större bolag är det viktigt att anpassa sig till digitala trender. Många investeringsbolag, riskkapitalister och PE-bolag investerar i scale-up bolag som tar till sig …
Artiklar och nyheter inom AI (artificiell intelligens). AI och maskininlärning kommer att förändra SEO-landskapet och hur vi arbetar på ett djupare plan. Vi jobbar idag aktivt med artificiell intelligens och alla bilderna på den här sidan är skapade med AI. Läs mer vad du kan förvänta dig i framtiden.
Organisationer kommer att investera alltmer i AI-funktioner för att kunna påskynda digitaliseringen, anpassa sin kundservice och öka produktiviteten. På den här sidan har vi samlat artiklar om AI – som hur företag kan ha en AI-first strategy och om olika AI-verktyg.
Artificiell intelligens (AI) kan användas inom marknadsföring på olika sätt för att förbättra effektiviteten och resultatet av marknadsföringskampanjer. Här är några sätt AI kan användas inom marknadsföring:
Den globala AI-marknadens storlek förväntas vara 15,7 biljoner dollar 2030 enligt en studie från PwC.
AI drivs av data. Om den datan återspeglar mänsklig snedvridning eller innehåller oönskade korrelationer kan systemen fatta beslut som missgynnar vissa grupper. Det kan innebära diskriminering baserad på egenskaper som ålder, kön eller ras.
I maj avgick Geoffrey Hinton f, en datavetenskapsman och kognitiv psykolog som hyllats som ”AI-gudfadern”, från sin roll på Google för att kunna varna för de potentiella farorna med de verktyg hans arbete hjälpt till att skapa.
Google har släppt ett kursprogram om Generative AI som omfattar tio olika kurser.
För större bolag är det viktigt att anpassa sig till digitala trender. Många investeringsbolag, riskkapitalister och PE-bolag investerar i scale-up bolag som tar till sig …