Social Network

Kontakta oss kring skmotoroptimering tel. 08-545 56 89

Negativa sökord

Se till att använda negativa sökord i ditt Adwords konto

Negativa sökord är en metod som kraftigt kan minska kostnaden i Adwords om du inte använder metoden. Kolla dina sökordsrapporter och ta bort de sökorden som du inte vill betala för.Om du använder breda sökord är sannolikheten mycket hög att du får betala för klick som inte är intressanta för dig och att annonserna visas där de inte ska visas.

Negativa sökord innebär:

  • Att annonserna visas för personer som är mer benägna att klicka på dem
  • Minskar kostnaderna

Hur du fixar negativa sökord

Enklast är det att använda Sökrapporter (Search Query Report) och exkludera ord som inte ska användas och som kostar pengar. Genom att använda negativa sökord stärker du ditt konto och minskar kostnader.
Speciellt viktigt vid dynamiska annonser. Du kan också sätta in negativa sökord i Adwords Editorn att gälla för alla kampanjer. Att plocka bort sökord bör göras regelbundet så du inte får kostnader för användare som inte är intresserade av din sajt.