AnnonseringGoogle Ads (Adwords) Google AdSense – för dig som vill sälja annonser juli 30, 201766 views0 Share By daniel larsson Share Vad är Google AdSense? Fråga: Jag vill sälja reklam digitalt genom Google och AdSense. Hur går jag tillväga med att sälja digital annonsering? Svar: Google AdSense är en reklam placeringstjänst från Google. Programmet är utformat för webbpublicister och bloggare som vill visa riktade text, video eller bildannonser på webbplatser och tjänar pengar när besökarna ser eller klickar på annonserna. Annonserna kontrolleras och hanteras av Google och webbpublicister behöver bara skapa ett gratis AdSense-konto och kopiera och klistra in trackingkoden för att visa annonser och man får intäkter per klick eller per visning. Det är gratis att få sin webbplats verifierad som publisher i Google AdSense-programmet. Google erbjuder för närvarande ett antal olika AdSense program, beroende på vilken typ av innehåll som du kommer att placera annonser på (t.ex. webbsida eller RSS-flöde). Några av de mer vanliga Adsense programen omfattar: AdSense för innehåll: Visa annonser på en webbplats AdSense för sökning: Visa annonser i sökresultaten på en webbplats AdSense för mobil: Visa annonser på en mobil webbplats AdSense för feeds: Visa annonser i RSS-flöden AdSense för domäner: Visa annonser på oanvända domäner Följande AdSense program finns för kvalificerade utgivare AdSense för mobila applikationer äna pengar på Android och iPhone ansökningar AdSense för TV: tjäna pengar på TV AdSense for video: tjäna pengar på online video innehåll AdSense för mobila applikationer: tjäna pengar på Android och iPhone ansökningar AdSense för spel: tjäna pengar på browser-baserade spel Dela daniel larssonHar du en fråga som du vill ha svar av en SEO expert? Daniel Larsson är specialist på sökmotoroptimering och sitter med i juryn för Nordic Search Awards och European Search Awards. Website Twitter Facebook Instagram Linkedin Pinterest
Annonsering Online annonsering Annonsmarknaden har förändrats under de senaste 20 åren där digital annonsering idag står för mer ... By daniel larssonmars 25, 2021
Google Ads (Adwords) Marknadsföring under coronakrisen Analys: Viktigt att veta för marknadsförare under coronakrisen Företag tvingas anpassa sig efter de nya ... By daniel larssonseptember 17, 2020
Annonsering Vad är skillnaden mellan SEM och SEO? Vad är SEM? SEM är en förkortning som står för Search Engine Marketing (Sökmotormarknadsföring) och ... By daniel larssonseptember 5, 2020
Annonsering Guiden för dig som vill komma igång med PPC marknadsföring Vad är PPC annonsering? PPC är en förkortning som står för Pay Per Click. Det är ... By daniel larssonaugusti 20, 2020
Marknadsföring Remarketing – den effektivaste annonseringen! Vad är remarketing? Remarketing (kallas också retargeting) är ett mycket effektiv annonseringssätt. Det innebär att ... By daniel larssonjuni 18, 2020
Annonsering Adblockers – är de ett hot eller möjlighet för publicister? Vad är Adblockers? Annonsblockering, ablocking, ad blocker eller annonsfiltrering är en instöllning i webbläsaren som ... By daniel larssonjanuari 2, 2020