AdobeAnalytics och webbanalys

Adobe Analytics

Adobe Analytics är Adobes analysprogram som tidigare hette Omniture och köptes upp av Adobe 2009. Det är numera en del av Adobe Launch och Experience Cloud. Programmet används för att mäta besökarna till en webbplats och du kan segmentera och mäta saker i realtid.

Adobe Analytics är den största konkurrenten till Google Analytics

Adobe Analytics är ett konkurrerande verktyg till Google Analytics. Det är framförallt populärt på stora koncerner eftersom licens-modellen för Google Analytics är dyr för större bolag.

Läs mer om Adobe Analytics

Mer information: https://www.adobe.com/analytics/web-analytics.html

Stöd i Google Tag Manager

Även om du använder Google Tag Manager kan du implementera Adobe Analytics den vägen.

Stöd i Google Tag Manager
Till programmet finns det en native tagg som Google har stöd i Google Tag Manager.

daniel larsson
Har du en fråga som du vill ha svar av en SEO expert? Daniel Larsson är specialist på sökmotoroptimering och sitter med i juryn för Nordic Search Awards och European Search Awards.

You may also like

More in:Adobe

Comments are closed.