Adobe Analytics

Adobe Analytics är Adobes analysprogram som tidigare hette Omniture och köptes upp av Adobe 2009. Det är numera en del av Adobe Launch och Experience Cloud.  Adobe Analytics används för att mäta besökarna till en webbplats på liknande sätt som Google Analytics och du kan segmentera och mäta besökarnas webbaktiviteter i realtid.

https://www.youtube.com/watch?v=XVdgeNRRYGU

Adobe Analytics är den största konkurrenten till Google Analytics

Adobe Analytics är ett konkurrerande verktyg till Google Analytics. Det är framförallt populärt på stora koncerner eftersom licens-modellen för Google Analytics lätt blir dyr för större bolag.

https://www.youtube.com/watch?v=tk2KgKRT0pM&list=PL2tCx83mn7GualC5iviwQppctJ7RK0ono

Läs mer om Adobe Analytics

Mer information: https://www.adobe.com/analytics/web-analytics.html

Stöd i Google Tag Manager

Även om du använder Google Tag Manager kan du implementera Adobe Analytics den vägen.

Stöd i Google Tag Manager
Till programmet finns det en native tagg som Google har stöd i Google Tag Manager.

Scroll to Top