Demandbase
Demandbase – en ledande aktör inom Acount Based Marketing (ABM) Demandbase är en kraftfull plattform som kan ge insikter om kunders beteenden och hjälper till …
Account Based Marketing (ABM) är en strategi för B2B-marknadsföring som fokuserar på att anpassa marknadsföringen till enskilda kunder. Istället för att marknadsföra till en bred publik riktar sig ABM till ett specifikt företag eller en specifik grupp av företag.
Den här typen av marknadsföring handlar om IP-styrd marknadsföring så man kan vända sig mot en specifik kund. Det går exempelvis att skicka annonser till huvudkontor och till specifika IP-adresser.
En av de största fördelarna med ABM är att det kan leda till en högre konverteringsgrad och ökad försäljning. Genom att skapa en personlig relation med beslutsfattare på ett företag kan marknadsförare och säljare övertyga dem om värdet av produkten eller tjänsten.
I Sverige finns det flera företag som sysslar med ABM.
Ett alternativ är att sätta annonseringen väldigt tight på geografisk ort i social media eller Google Display Nätverket.
Demandbase – en ledande aktör inom Acount Based Marketing (ABM) Demandbase är en kraftfull plattform som kan ge insikter om kunders beteenden och hjälper till …